Ett rejv inne i min skalle

Skärmavbild 2014-10-07 kl. 14.39.41

Hej ni gullisar!

I dag är jag hemma med migrän. Det började i söndags så det borde ta slut i dag. Eller i morgon. Tre dagar plus lite baksmälla. Så blir det ibland. Jag kunde nästan ha hajat att det skulle hända nu. Tror att det är kroppens sätt att skydda sig. Säga hej, du, det skulle passa bra om du slappade riktigt, riktigt mycket nu.

Så nu gör jag det! Ligger i sängen och läser ikapp Bloggkommentatorerna och alla bloggar på Mama fast jag inte är en sån (utom till min katt förstås! Såna bloggar är jag dock måttligt intresserad av). Tycker att det är så oerhört intressant att glo in på folks liv så där. Särskilt en dag som denna då jag näst intill inte har något eget ;-)

Sen säger min kille att jag måste läsa Twist, för den är genial. Och när jag blir piggare ska jag skriva lista som jag fått från gulliga Sofia och Sara. Listor är kul!

Har du anlag för migrän? Hur pysslar du om den i så fall?

12 reaktioner på ”Ett rejv inne i min skalle

  1. Blä!! Och jag låg förra veckan.. sjukt segt. Hoppas du är på benen snart fina du! Jag fick min första attack förra hösten, då jag var otroligt stressad samt hade dragit på mig en synnervsinflammation. Jag botar den med vila, det funkar bäst för mig.

    Gilla

  2. Så typat! Jag låg hemma med migrän igår nämligen. Har dock inte konstaterad migrändiagnos av doktor men klapp på axeln till mig för jag tog tag i det hela och ringde min vårdcentral idag! Så fick en tid till läkare för att prata om min(a) huvudvärk(ar).

    Gilla

    1. Jag har också olika! Mest spänningshuvudvärk (typ… jämt). Och migrän nån eller några gånger per år. Fick diagnos av min barnläkare när jag var cirka 14 och tänker ofta på alla bra saker han sa till mig. Tex att jag nog bara var en sån som inte kan göra extra allt hela tiden, för min kropp blir så trött av intryck. Tyvärr har jag ju ändå missbrukat detta å det grövsta genom åren… men jag VET i alla fall egentligen vad som gäller. Hur som helst: lycka till och BRA att du går och kollar! Personligen tycker jag att skötsamhet är bättre medicin än medicin, men det är alltid gött att bolla saken med en expert.

      Gilla

  3. Uff min migränmedicin är slut så jag måste sköta mig perfekt tills jag fått ny. Perfekt innebär bland annat att sova utan att bli väckt upprepade gånger (plättlätt med två småbarn) inte stressa och undvika miljöer med mycket ljud. Mina mellanstadieelever fick träna på att prata tyst idag, haha.

    Gilla

  4. Åh jag har migrän och spänningshuvudvärk (diagnostiserad för båda av en migränprofessor) så jag kommer inte undan, är det inte den ena sorten är det det andra! ;)

    Jag har massor av tips. Tonic fungerar bra för mig, att dricka alltså. Innehåller både socker och annat som piggar upp plus kinin som är blodkärlsvidgande (jag märkte detta innan jag visste varför, tills vi slog upp det och fick det svart på vitt). I övrigt vet jag att om jag dricker, äter, sover , vilar (och tränar!) lagom så brukar det gå att undvika. Jag har gått på mängder med mediciner, men har valt att hellre ta vid behov, just för att slippa äta varje dag.

    Jag gick även till optikern nyss och fick veta att jag är astigmatiker (som är starkt sammankopplat med migrän enligt studier). Jag gjorde ett syntest bara för 2 år sen och fick då veta att jag har perfekt syn… Mina besvär är inte så stora, men jag reagerar väldigt mycket på dem, och eftersom jag jobbar vid datorn, så är det otroligt jobbigt att anstränga ögonen i onödan. Brukade få typ träningsvärk i musklerna kring ögonen, typ som om någon försökte pressa ner dem i en för lite tratt eller nåt. Otroligt trist. Men nu med glasögon så slipper jag detta!

    Lycka till, jag lider med alla som har migrän, det är inget jag ens önskar min värsta fiende (om jag haft nån). Kram!

    Gilla

  5. Usch och fy för migrän!! Hoppas det ger sig snart.
    Jag har lite anlag för sånt. Jag och Jonatan snackade senast i helgen om saker som gör att man får huvudvärk och migränkänningar. I mitt fall är det bilar som luktar helt nya (haha!) violkarameller och affärer med tusentals doftljus. Och bara tanken på karuseller, haha xD

    Gilla

Säg nåt!

