Glo på Yogaglo

Fick du en bra start på veckan? Hoppas det!

Jag har varit ledig, lagat massor av mat (lasagne! Falafel med mynta! Hasselnötsmör! Kokosbollar!), läst bok och yogat med Yogaglo i flera timmar. Nåja, yogat en stund och glott desto mer på intressanta klasser. Låter det som ett mystiskt fritidsintresse, att sitta och titta på yogainstruktioner som vore det en film..? Nåja. Jag tror att det är halva meningen. Att det är därför det heter YogaGLO ;-)

Som ni vet är jag ambassadör för Yogobe, en svensk videotjänst för yoga hemma. Det hindrar dock  inte att jag är nyfiken på vad de pysslar med i andra länder. Särskilt vissa länder… jag lider av en tämligen tilltagen amerikakärlek. De ligger onekligen i framkant på många plan där borta. Och på andra sätt verkligen inte, men det är ett annat inlägg…

Nedan några snapshots från min måndag. Kan du inte berätta lite om din?
IMG_0154
IMG_0155
IMG_0156

14 reaktioner på ”Glo på Yogaglo

  1. Här var det uppe med tuppen, spring till jobbet, jobba jobba, luncha trevligt, jobba jobba, springa, hämta på dagis, läsa böcker, bada, göra middag, äta, städa, tvätta en omgång tvätt. En dag när faktiskt allt gick enligt plan. Fullt upp precis som jag vill ha det.
    Men yoga – det har det varit slappt med.

    Gilla

  2. Jag började veckan i Stockholm – och saknar det här med ett välfyllt skafferi/kyl. Vill också göra matlådor men numer är det ingen idé att stocka upp här för 2 dagar per vecka.
    Men – jag fick en bra start ändå. Till min roliga kund för roligt jobb, sen en alldeles underbar kväll med min gudson, hans bror och deras mamma – min bästa kompis. Det är så ljuvligt att hänga med någon och bara babbla loss om livet, pappor och knasiga killar.
    BTW – jag tycker också att yoga är härligt att titta på – måste vara alla fraser om snällhet som liksom fäster någonstans :)

    Gilla

    1. Känner igen det! Innan vi flyttade ihop 2012 bodde jag varannan vecka i några år och åh vad deppigt det alltid var att komma hem till tomma kylen! Orka fylla den för att sen sticka igen, liksom. Men du, vad bra livet låter nu. Grattis! Om en nu kan säga så.

      Gilla

  3. Cyklat till jobbet
    Jobbat
    Cyklat hem
    Storhandlat
    Bakat bananmuffins
    Bakat fröknäcke
    Under tiden jag bakat lyssnat på podcast från Värvet
    Gjort nyttigt chokladgodis
    Läst ditt blogginlägg medan jag tog en bananmuffins och ett glas kall mjölk

    Nu är det tack och godnatt för imorgon bitti väntar gymmet! :-)

    Kram Tina

    Gilla

  4. Om vi börjar bakifrån så har jag just ätit en proteinbrownie och nypressad apelsinjuice :)
    Innan det gjorde jag kålpudding till en hel armé. Ännu lite tidigare jobbade jag med en tung känsla i bröstet, tyvärr kommer den krypande tillbaka nu när jag jobbat ett tag.
    I motsats så är dagens glädjeämnen att läsa om dottern som är med i VF och att mötas av minstingen som springer med skön stil över hela gräsmattan för att möta mig när jag kommer hem.
    Lite plus och lite minus under dagen. Siktar in mig på helgens minisemester istället :)

    Gilla

      1. Lyllos lyllos! Förra hösten var jag på Familjen och åt, det var helt fantastiskt. Särskilt så här på hösten tror jag. Mat, inredning, personal, drinkar – allt var strålande. Kolla det!

        Gilla

Säg nåt!

