Grymma tjejer som jag

IMG_0718.JPG
Med tanke på att bilden ovan speglar min syn på matlagning ganska väl – jag är skitbra på att blanda ihop megasmarta och goda sallader men sen tar det ungefär slut – är jag extremt förvånad över att jag i dag blev kontaktad av produktionsbolaget som gör Halv åtta hos mig. De ville casta mig för ett framtida program. Haha! Himla kul ändå. Tyvärr var jag tvungen att tacka nej eftersom jag är i Umeå och föreläser en av dagarna då programmet spelas in. Hade nog älskat att ägna en vecka åt att äta och snicksnacka med andra sköna typer så det var himla synd.

Annars funderar jag mest på vad jag ska göra för fint för mig själv med övertidspengarna från branden som kom i dag. Jaha nån tycker kanske att det är fult att prata pengar men they make the world go ’round trots allt. Tyvärr är nog svaret att jag inte ska göra ett skit med dem förrän jag har pratat med min chef. I morgon ska vi nämligen snacka om vad som händer nu när mitt vikariat går ut (igen). Oh the glory. Grymma tjejer som jag borde inte ha det så här (ingen borde det, i min värld skulle alla som vill ha ett fast jobb).

Och jag drömmer lite guldbyxdrömmar ändå.

Vad pågår i din hjärna?

18 reaktioner på ”Grymma tjejer som jag

  1. Fredagshjärnan funderar över hur skönt det är att min (ständigt småarga) sjukgymnast gav mig lite utrymme att börja utmana ryggen igen. Inget tungt och för stort. Men ändå! Underbara framtid!

    Gilla

  2. Grymma tjejer som du borde definitivt ha en fast tjänst! Och grymma tjejer som jag borde ha ett jobb..

    I mina hjärna är det mycket just nu, seriösa framtidsfunderingar, planering, ekonomi, tid, energi, familj, vardagsliv, mera pengar…

    Gilla

  3. I min hjärna pågår bara små saker idag. Vad ska vi äta till middag, som är snabbt att göra och som alla gillar? Och vad ska vi ha för efterrätt (surprise familjen, men just idag ska vi ha efterrätt för att JAG vill och för att det är JAG som handlar. Ibland är det bra att vara mat-ansvarig :-)

    Och självklart är du värd en fast tjänst!!

    Gilla

  4. Men vad roligt med halv åtta hos mig, synd att du inte kunde nu men det kanske kommer fler tåg? Det får nog en annan bara drömma om eftersom man valt att bo i ingenmansland… :P
    Jag då vet exakt vad jag skulle köpa om det damp ner en klump extra pengar från himlen… Aromaterapioljor från Alqvimia. Sjukt dyra, men med största säkerhet ett måste så här i hösttider! http://turkos.se/category/produkterwebshop/mind/aromatherapyblends

    Gilla

  5. Håller med ovanstående, inklusive dig, om att grymma tjejer som du inte ska ha det så. Och håller även med om att halv åtta hos mig skulle få guldkant med din medverkan. (och det som visas på bild här ser ut som en fantastisk middag i mina ögon :)

    Gilla

  6. hoppas det blir bra imorgon. låter jobbigt med vikariegrejen, hur länge är man det åt gången? jag kan ingenting om sådant men håller med dig, så borde grymma tjejer inte ha det.

    ps. jag skulle köpt en cykel.

    Gilla

  7. Åh, jag hade velat se dig i det programmet! Dialekten och massa smarta saker som hade sagts, attans. Även jag hade slagit på min tv då, annars händer det enbart när det är längdskidor på Vinterstudion. I min hjärna pågår en enorm vinterlängtan eftersom att folk envisas med att visa hur det snöar i mina hemtrakter. Jag vill åka längdskidor! Så därför gick jag till rehaben och persade på rehabövningarnas rehabövning. Alltid något, liksom.

    Lycka till på pratet! Även i min värld hade alla som ville ha heltid fått ha det.

    Gilla

      1. Fyrkantslyft. Vet inte hur vanlig den övningen är, hade aldrig hört talas om den innan. Några få ynka pyttesmå kilo kvar till kroppsvikt och sedan får jag troligen börja med frivändningar och sånt. Och i Stark som en björn-anda så skröt jag självklart om pb efter passet.

        Gilla

  8. Hade ÄLSKAT att se dig i halv åtta hos mig, fasiken vad synd att du inte kunde vara med!! I min hjärna funderar mest inredningstankar eftersom jag vill göra om hela min lägenhet typ och funderingar på hur det känns att vara ute i luften eftersom jag varit hemma och varit sjuk hela veckan.

    Gilla

    1. Haha tack Paula ;=) Oj vad kul att inreda! Sånt brukade gilla innan jag flyttade ihop, så passa på! Nu måste alla vara överens, det gillar inte jag, jag gillar bara att bestämma, hihi… Och jag förstår dig. Börjar du krya? Hoppas det!

      Gilla

Säg nåt!

