Konferensmat, hurra hurra…

DSCN2379
Ni missar väl inte att det går fint att tävla om yoghurtkoppen fram till 23 i kväll? Läs mer här! Igår åt jag chiapudding ur min på tåget och det kommer jag snart att göra igen, eftersom jag har chiafrön och mandelmjöl i min lilla minibar här i Götet. Bra grej!

Konferensmat är verkligen inte alltid att föredra. Mastigt, brunt och rätt fett. Inte ultimat för koncentrationsförmågan – är inte det märkligt?

Vi skojar fortfarande om det oidentifierbara stackars djuret vi fick till lunch igår. Hela min kropp skriker efter grönsaker. Och då menar jag inte isbergssallad… Tidigare har jag i perioder bett om vegetariskt i förväg, för det brukar bli fräschare och faktiskt roligare. Den här gången tänkte jag dock inte så långt. Och två av tre måltider har ändå varit okej.

Hur gör du när du reser? Tar med egen mat, gillar läget eller blandar lite?

Annonser

16 reaktioner på ”Konferensmat, hurra hurra…

  1. Ja men lite hänger det förstås på vart jag ska, hur länge jag ska vara borta och vad jag ska göra. Brukar hålla tummarna för att lunchen ska vara okej åtminstone men har alltid med mig frukt, nötter, choklad, kanske nån bar för nödfallssituationer. Eftersom jag alltid är hungrig vågar jag inte chansa på vettiga fikastunder och tar alltid med mellis. Har jag tur och det är en macka i stället för bara fikabröd (och då räknar jag inte en ostfralla på helt vitt bröd, då kunde jag lika gärna äta ett wienerbröd – lika mätt) så är det ändå oftast för lite för att jag ska bli mätt så behöver komplettera med någon frukt. Och är det bara sötbröd (som oftast eftermiddagsfika blir på konferenser) behöver jag definitivt något eget. Jag är inte petig när det gäller lagad mat, dvs jag äter det mesta även om jag kan ha åsikter om hur gott/nyttigt det är, men blir oftast mätt på det som serveras till lunch. Men jag svälter ihjäl mellan frukost och lunch om jag inte får ett ordentligt mellanmål.

    Gilla

  2. mellis hemifrån ftw! :-) Och då inkluderas god choklad… Bars, nötter.. Frukt.
    Och efter att en kollega fått stekt svamp (alltså, verkligen bara stekt svamp) till huvudrätt när hon bad om vegansk mat så är jag lätt skeptisk till veggo konferensmat…

    Gilla

  3. Helt orelaterat till detta inlägg, men yogakurser i Stockholm – har du koll på bra ställen i centrala stockholm? Måste ju nyttja min friskvårdspeng till något, och gym har vi ju i huset så det känns ovärt att pynta extra för.

    Gilla

    1. Jag går själv på Atmajyoti som jag gillar mycket (Vasastan). På söder har jag varit på Yogashala, trevligt, och har hört att Yogashakti ska vara riktigt bra och genuint. Vilket område tänker du dig? Geografiskt alltså.

      Gilla

  4. Mellins hänger med (nötter, minimorötter och sånt där), sen blir det lite som det blir. Svårt det där. Jag reser en del i mitt jobb, susar runt i bilen i Norge. Så hm, har egentligen inte hittat någon optimal lösning på det där. Frukost och middag blir oftast väldigt bra, det är det där mellan som blir lite sisådär.

    Gilla

  5. Tar med egna mellanmål (läs nötter…) för att slippa wienerbröden. Lunchen är svårare att fixa på resande fot, då får man gilla läget och göra det bästa av det som finns… att beställa vego kan bli ett lyckokast. Eller pasta med ost…

    Gilla

  6. Jag brukar skriva att jag inte äter kött men att fisk är ok. Då brukar det dyka upp protein men iaf i en liiite bättre form. Men min erfarenhet är att de är duktiga på att ställa fram fruktskålar under konferenser och då ser jag till att få mina vitaminer när maten saknar grönsaker.

    (Sedan är jag ibland så förutseende att jag har med mellanmålsnötter när jag ska vara på konferens i mer än en dag, det blir lagom med planering för mig)

    Gilla

  7. Jag gillar läget, äter det som går och tar med eget! Finns alltid nötter och frukt i min packning, energybars och ibland även chia och kokosmjölk! Jag skulle gärna äta vegetariskt, men efter att en kompis (som är vego) gick pasta med tomatsås till lunch – så känns det inte så lockande. Är köket dåliga på vego så är risken stor att det blir klent med protein (fel oavsett hur man äter) och på tok för mycket kolhydrater för mig!

    Gilla

Säg nåt!

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s