Träning som energiinjektion

IMG_0136
Men hej, underbart tidiga tisdag!

Jag har packat ihop frukostar och mellisar och satt mig på tåget till Göteborg, där jag ska gå en kurs. Just nu känns det mest som ett stressmoment eftersom jag har hurton andra grejer att göra, men har bestämt mig för att se det som vila och pulssänkning istället. Att tänka på helt andra grejer än vanligt i några dagar. Dessutom ÄLSKAR jag Göteborg. Sveriges trevligaste småstad ;-)

Fortsätter för övrigt att ha vila som mitt största intresse den här veckan. Det har varit svårt för mig att haja att också mental trötthet sätter sig i kroppen. Jag menar, jag har ju knappt tränat så hur kan musklerna kännas så slut? *stressterapeuterna ler överseende* Sprang en superkort runda igår och benen väger på riktigt 30 kilo stycket, fattar inte hur det kan vara så (det lämnar bara ett par kilo över till överkroppen liksom! Otroligt att den är så lätt!) men det är det! Irriterande nog blev jag givetvis mycket piggare efteråt i alla fall – är det inte typiskt att den där träningen hela tiden ska visa sig vara så mycket bättre än soffan..? ;-)

Har bestämt mig för att bara acceptera att det är 20-minutersrundor som funkar just nu. Vet ju att det inte är för alltid, energin kommer tillbaka. I dag finns dock ingen tid till träning. Reste hemifrån vid 06 och har schema fram till kvällen. Hinner jag rulla ut min reseyogamatta innan natten blir jag världens lyckligaste! Det räcker helt och fullt i dag.

Tränar du när du är trött? Hjälper eller stjälper det?

Annonser

22 reaktioner på ”Träning som energiinjektion

  1. Ständigt trött. Trött på morgonen. Trött efter träning. Kanske saknar nåt …
    Göteborg är fantastiskt även om jag bor i Mölndal 😊 men jobbar i stan. Ha en fin vistelse

    Gilla

  2. Klok tjej! Det beror på, känner jag mig trött och hängig är det helt klart vila, men ibland är det riktigt skönt med en mysjogg för att vakna till liv när man är trött. Olika från gång till gång, det är ju det där med att lyssna på kroppen liksom :-)

    Gilla

  3. Göteborg är kanon! Men ruggigt kallt och blåsigt ibland – hoppas du får fina höstdagar!
    Jag tränar inte när jag är stresstrött – då kör jag promenader och lugn aktivitet, mer för själen. Tänker att hjärtat får ticka så fort ändå. Men när jag ”bara” är fysiskt trött så försöker jag köra igång mig själv. Även om jag misslyckas lite för ofta :)

    Gilla

    1. Det där är verkligen sant. Att hjärtat får ticka så fort ändå. Och nog är det det som gör att en kan bli så oändligt trött en helt stillasittande dag? Om 18 personer rycker en i armen samtidigt som telefonen ringer och datorn blinkar DEADLINE?

      Gilla

  4. Göteborg låter fint! Bestämde mig för någon timme sen att inte åka ner till bokmässan i helgen vilket jag har funderat starkt på men nu blev jag ju sugen igen :) Och du är klok som lyssnar på kroppen. Den kan bromsa på olika sätt. Jag känner igen mig litegrann så här en knapp vecka efter valet och onsdagsräkningen…veckan känns galet lång trots att jag gillar mitt jobb och huvudet har varit ont hela dagen vilket typ aldrig händer. Och noll aptit men ständigt hungrig. Jag är snäll den här veckan, fortfarande högt tempo på jobbet, men inga krav efter arbetstid.
    Stor kram till dig!

    Gilla

  5. Det beror självklart på typen av trötthet, men oftast försöker jag hinna träna, nånting, lite i alla fall, ändå, eftersom jag vet hur mycket bättre det blir av det. Sedan anpassar jag ju både vad jag tränar och hur hårt/hur länge efter vad jag hinner och hur trött jag är. Men även om det inte är mer än 15 min rask promenad, eller några solhälsningar, så känns det alltid bättre efteråt när man lyckas få till det även om man är trött och har ont om tid.

    Gilla

  6. Alltså ditt sätt att skriva är ju helt fantastiskt! Sitter o fnissar för mig själv när jag läser mittenpartiet. :) Tänkte skriva något smart om träning och trötthet och samhällets syn på att vila men kom på mig själv med att bara låta allmänt sur och bitter, bitter över att jag har varit sjuk sen i fredags och inte är så pigg som jag vill vara. Plus att jag ju inte har tid att vara sjuk nu, har för mycket att göra.. *stressterapeuterna ler överseende* ;)

    Ha det så fint i götelaborg!

    Gilla

  7. Du är så klok! Sänk nivån, 20-minutersrundor är bra de också och fyller sin funktion, trots att de är korta! Eller en promenad. Och hinner du inte få ut yoga-mattan ikväll, så kör en enkel mental övning innan du ska somna (andas djupt och långsamt och tänk positiva, stärkande ord) och ge kroppen ro inför natten. Jag inbillar mig att min sömn blir extra bra om jag gör så! :-)

    Gilla

      1. Du ser, jag visste det – du är klok och på rätt spår! Jag ska tänka som du ikväll – en kort runda är vad jag behöver!

        Gilla

  8. Det beror nog lite på vilken trötthet en har, är det muskeltrötthet så brukar jag försöka träna ändå men är det trötthet ända in i själen vet jag att jag behöver vila. Men det är svårt att försöka skilja på det där också, ibland är en ju ganska lat hehe.

    Gilla

  9. Vi byter nog vår Londonresa mot en till lilla London. Första gången vi är borta mer än ett dygn sen dottern fick diabetes och för allas trygghet så räcker det med avståndet ned till Göteborg. Fantastiskt trevlig stad. Längtar redan efter burgare på 2112 :-)

    Gilla

Säg nåt!

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s