Happy måndag! Och tävla om yoghurtkopp från Sagaform

Men hej måndag, du igen!

Full pepp här, eftersom Maria och jag inleder dagen med att följa upp rörlighetsträningen som vi påbörjade i somras. Först med en funktionsanalys och sedan ett program som hon nu har följt under drygt en månad. Så spännande! Har fotlederna mjukat upp sig lite, närmar hon sig att kunna göra en knäböj utan viktplattor under hälarna?

Men först tänkte jag att vi skulle tävla lite! Minns ni min nya yoghurtkopp som jag skrev om förra veckan? Det var så stort intresse runt den både här och i verkliga livet att jag frågade Sagaform om de inte ville lotta ut ett gäng. Och det ville de. Så! Är du sugen, svara bara på följande fråga så är du med och tävlar om en av tre stycken gröna koppar:

Vad skulle du stoppa i din kopp om du hade en?

Så, fram med frukostkreativiteten så ses vi i kommentarsfältet eller min Insta före onsdag klockan 23. Läs vad jag tyckte om min kopp här.

Skön måndag, kompisar!

(Tävlingen genomförs i samarbete med Sagaform)

39 reaktioner på ”Happy måndag! Och tävla om yoghurtkopp från Sagaform

  1. Smoothie på mandelmjölk frusen banan, mango, hallon och spenat. Lite extra vaniljprotein eftersom jag inte kan ha i kvarg. Blir bra konsistens när allt har tinat :) I toppen lägger kan black bean cookies. Supermellis!

    Gilla

  2. Jag går igång på kvarg i alla dess former så helt klart skulle muggen fyllas med denna fantastiska proteinbomb. Toppat med hallon. Locket skulle fyllas med valnötter eller lite kokosflingor. :-)

    Gilla

  3. Jag skulle byta ut mina mellanmål på jobbet från bröd av olika slag till naturell joghurt och en blandning av chiafrön, blandade andra frön, och mysli med hasselnötter. Mmm…

    Gilla

  4. Oh my, vilken trevlig tävling!
    Jag skulle kicka igång en ny vana om jag vann en mugg. Fixa en smoothie utan mjölkprodukter, men massor av bär och havremjölk. I toppen skulla jag gömma ett par rutor mörk choklad (för nu får det vara slut med mjölkchokladfrossandet!) ;)

    Gilla

  5. I min kopp skulle chiapuddingen få bo.
    Fylld med kokos och vanilj så go.

    I locket en topping av något slag.
    Som kan varieras från dag till dag.

    Toppingens grund tänker jag såhär:
    nötter, torkad frukt och bär.

    Ja, det är bara att blanda och ge.
    Om jag vinner muggen återstår att se.

    Gilla

  6. jag skulle helt klart alla gånger i veckan ha chiapudding i min kopp! Äter alltid frukost på jobbet efter en snabb promenad, så den hade passat mig perfekt!

    Gilla

  7. Å, vad smidigt! En sak i väskan istället för ett torn av små lådor som öppnas/försvinner bland dator, laddare och en miljard pluggsaker.

    Jag skulle blanda kvarg med kokosmjölk och ha i blåbär i bägaren. I locket skulle jag ha linfrön, pumpakärnor, mullbär och hackad mandel.

    Gilla

  8. I muggen? Lite goda frukter – typ frusen banan, frusna jordgubbar, frusna björnbär, the more the merrier liksom! Någon grönsak, som frusen broccoli – älskar smaken av broccoli i smoothie (saker man aldrig trodde man skulle såga för ett år sedan). På med lite kokosmjölk och något smarrigt nötsmör och sen mixamixamixa. Locket proppar jag med kokoschips, tranbär, salta(!!) maccadamianötter och lite frasiga havreflakes!

    Ja, drömma går ju såhär en höstgrå, havregrynsgröts-tisdagsmorgon!

    Gilla

      1. Gört ;) plötsligt händer det och så sitter man där med grönsaker sputande ur både öron och näsa. Eller ja, så var det för mig i alla fall som varit en klassisk ”fil och musli-människa” hela livet tills jag tog steget och våga testa det där nya, konstiga gröna som alla andra höll på med! Tänkte mest kika in nu för att passa på att tacka för en fantastisk blogg. Jag är inte den som kommenterar – men läser dock dagligen för en dos av en, enligt min påandrasidanskärmen-uppfattning, härligt balanserad, skön och rolig donna! Kram och tack för att du delar med dig av livet och sånt :)

        Gilla

    1. Tyvärr har jag inte ens det, men faller jag dit så meddelar jag dig! Och f.o.m nu får jag nog ta mig i kragen och visa mig här i kommentarsfältet lite oftare :) Ha en fin dag!

      Gilla

  9. jag skulle ha chiapudding gjord på cashewmjölk och vaniljpulver, och en röra under det på banan/jordnötssmör och kakao. I locket skulle jag stoppa rostade kokoschips, naturella cashews och kakaonibs :)

    Gilla

  10. Åh, som jag googlade och letade efter den när du hade skrivit om den! (Hittade den dock inte, den kanske inte har kommit ut på marknaden än?).

    I alla fall skulle jag fylla min med vaniljyoghurt med frysta blåbär på och locket med hemmasvängd müsligranola på havregryn, nötter, mandel, linfrön, solrosfrön, pumpakärnor, physiliumfrön, kanel och kardemumma!

    Gilla

  11. Skulle ju kunna gå att spejsa till det rejält, men jag säger: fil! Med frysta blåbär i, och i topplådan skulle det vara granola. Skulle kunna äta det jämt.

    Gilla

  12. Den här vore ju super, nu är alternativet mjuk och geggig granola eller balansera två burkar på varandra.
    Jag skulle fylla min med en blandning av kvarg och kokosmjölk eller chiapudding på mandelmjölk och i toppen hemmagjord granola och mullbär.

    Gilla

  13. Åh vilken toppentävling! Jag är en grötoman men det skulle jag inte stoppa i utan istället vaniljkvarg och i locket frysta hallon och skivad banan. Vore toppen att ta med till jobbet då jag alltsom oftast tränar där

    Gilla

  14. Jag skulle ha nötmjölk där nere och chiagrötsblandning där uppe för att göra en raw frukostgröt att komplettera den onyttiga hotellfrukosten med. Jag har alltid chiagrötsblandning med mig när jag reser i jobbet, vilket är ofta. Men jag har så himla dålig burk att transportera det i och på hotelldelen använder jag tandborstglaset för att blanda i. Känns inte så kul.

    Gilla

  15. Jag hade fyllt min kopp med naturell kesella, eller en god smoothie gjord på en massa goda bär och i locket linfrö, gojibär, kokosflingor, nötter och puffade quinoaflingor. Mums!

    Gilla

  16. Även om jag är inne här och läser titt som tätt är jag en av de där ”tråkiga” besökarna som sällan lämnar avtryck. Känns därför lite genant att göra det nu, när det vankas tävlning. MEN när jag såg vad vinsten var, kunde jag inte låta bli. Så sent som i helgen stod jag och fingrade på just en sådan här yoghurtkopp och funderare på om det ändå inte var en bra investering istället för de otaliga småburkar jag dagligen släpar med mig till- och från gymmet och jobbet.

    Efter träningen tar jag alltid min ”supersmoothie” innehållandes frysta bär, banan och/eller avocado, Helthetshälsas linfröolja, MSM-pulver och proteinpulver. En skvätt havremjölk och lite vaniljpulver för extra smak.

    Topping hoppas jag ofta just av anledningen att jag inte ”orkar” en burk till. Men med den extra burken som ett smidigt lock, hade jag gärna lagt till lite chiafrön, kokosflingor och lite annat smått och gott som ger lite extra crunch.

    Detta var min spontana tanke. Självklart finns det otaligt fler möjligheter. Bara att läsa ovan kommentarer gav mig en massa nya idéer. Win-win :)

    Gilla

  17. Åh vilken fin kopp! Jag pendlar till jobbet varje dag och äter frukost på bussen så den hade varit perfekt. I koppen hade jag haft chiapudding som jag mixar på chiafrön, banan, mandelmjölk och vaniljpulver. I locket hade jag haft blåbär och kokoschips. Bästa frukosten! :)

    Gilla

  18. Jag skulle stoppa en raw bovetegröt i botten (1dl blötlagt bovete, 1 banan, kanel, vanilj, kardemumma & 1 msk chiafrön som mixats) och lägga en näve hallon överst för att sedan lägga pumpakärnor, riven kokos, cashew och kokoschips överst :)

    Gilla

  19. Jag önskar jag kunde vara mer kreativ, men nä – jag skulle ha min älskade chiapudding i den! Chiafrön, kokosmjölk, vaniljpulver och frysta hallon i koppen – och nötter och kokoschips i locket. Skulle bli en förändring mot idag – när jag har en vanlig bytta med allt i samma utrymme = inga nötter och kokoschips för jag tycker de förlorar spänsten när de ligger tillsammans med det övriga.

    Gilla

  20. Den koppen är det som jag behöver just nu för att jag börjat simma på morgonen och måste ha nyttig frukost med mig. Det skulle gå kanon med denna fin uppfinning. I koppen skulle jag stoppa t. ex. bovetegröt med kokosmjölk, blandning av aroniabär och honung med kanel och maca powder ovanpå. I locket skulle jag ha min hemmagjort granola, kokosflingor och mullbär.

    Ha en fin dag!

    MVH
    Julia

    Gilla

  21. Åh, bästa tävlingen! Har kikat på denna och önskat att den plötsligt skulle infinna sig i mitt kök… än så länge har den inte dykt upp, så håller en tumme nu då! ;)
    Jag skulle använda den till så mycket mer än yoghurt, även om det såklart också skulle fylla den from time to time. Men jag tror nog att en och annan kall gröt skulle få åka med i den, och varför inte få med sig ett o-sött mellis där jag staplar grönsaksstavar i själva koppen och locket fylls med hummus. Liksom jaatack! Eller, hemgjorda frökex i koppen och i locket ha nötsmör att doppa i. Möjligheterna är uppenbarligen oändliga, det enda jag är tämligen säker på är väl att det skulle bli en av de där grejerna man använder mest hela tiden..

    Gilla

  22. Jag skickar med sonen ”himmagjord” Risifrutti i en gammal glasburk till mellis på skolan varje dag (egenkokt risgrynsgröt, turkisk yoghurt samt frusna hallon eller blåbär). Med den fina sagaformburken kan jag kanske ta med egen till mig själv, vilken jag kan toppa med min hemgjorda granola?

    Gilla

  23. Jag skulle fylla muggen med chiapudding eller favoritsmoothie; avokado, banan, citronsaft, kokosmjölk och frusen fruktmix med ananas och mango. I locket: kokoschips, gojibär, linfrö och pumpakärnor!
    Oj vad fint! :)

    Gilla

  24. I min kopp skulle jag mixa ihop naturell soyguet med det tjocka lagret i kokosmjölken och hälla i lite frusna hallon som får smälta in fint. I med lite vaniljpulver och kanel också! I toppen skulle jag ha en grain free müsli med olika sorters nötter, frön och kokoschips. Perfekt för mig som student som behöver en massa portabel och god energi!

    Gilla

  25. Jag skulle fylla min kopp med Soygurt vanilj eftersom den är så god och är värd en snygg kopp från Sagaform. I toppingkoppen skulle jag ha cocosflagor, pumpafrön, gojibär, solrosfrön och chiafrön. Det både gör och är gott!
    Ha en fin måndag.

    Gilla

Säg nåt!

