Du skall endast njuta lagom. Tydligen.

IMG_0135
Du som har läst mig ett tag minns kanske att jag under flera månaders tid hade ett mjölk-i-kaffet-break eftersom jag var helt BESATT av latte och drack typ tre om dan. Kändes till slut… lite mycket.

Well. Min nya mani: cappuccino med socker. Det började i London. Kan inte hjälpa det. Vill bara ööösa ned den där blandningen av kanel och sötma.

Eller, kunde inte hjälpa det. Just nu känner jag mig ganska avskräckt, efter att ha råkat krydda en av dagens baljor med salt istället. Du-dum. Game over.

Universums lutherska sätt att säga att en inte ska ha det för gött. Tror jag. Du skall endast njuta lagom.

Jävla universum ibland alltså.

6 reaktioner på ”Du skall endast njuta lagom. Tydligen.

  1. Jag köper finkaffe på mitt favorithak varje morgon. Det är min stund på dagen. Helt för mig själv. Tyvärr kan det bli ytterligare 1-2 kaffe flera dager i veckan. Dyrt och inte så bra för magen eftersom jag springer en del också

    Gilla

  2. Haha, underbart inlägg! Älskar att tolka mina egna misstag/motgångar som att universum är emot mig… Eller patriarkatets. ;)

    Ha en fin söndag Jeanna! :)

    Gilla

  3. Jag väljer hellre en svag latte med mjölk än ngt där jag måste hälla i socker. Känns dubbel dumt! Men det är ju bara jag 😎 njut och spring en runda extra 👍 eller om det är så att du köper alla dina kaffe och vill dra ner på den faktiska kostnaden – köp bara en om dagen och gör de andra själv – då kommer den köpta bli lyxlyx

    Gilla

Säg nåt!

