Att (försöka…) crawla med Josefin Lillhage

IMG_1507.JPG

IMG_1506.JPG

Kollegerna är inte långt ifrån att ge mig en spark i rumpan i dag. Mina träningsskor har sedan länge haft ett eget skåp här på flexikontoret och fuktiga handdukar hänger alltid här och var efter mina morgonpass. Dagens överraskning: en blöt baddräkt.

I morse fick jag en riktigt grundlig nybörjartimme i crawl tillsammans med Josefin Lillhage och Speedo. Med var också Ida som driver den här fina sajten som hittar med ett klick. Det var andra gången jag spenderade en timme med Josefin. I våras testade jag också crawl i öppet vatten med Svenska Simförbundet.

Josefin är verkligen toppen. Lugn och pedagogisk, peppar så att jag tror henne. Ropar BRA med eftertryck trots att jag sprattlar med fötterna som en nervös liten lax snarare än en simmerska.

Det är svårt att lära sig crawla. Min kompis Fredrik som är gammal simmare säger att många får bekymmer när de försöker lära sig sent (nåja…) i livet. Men går, det gör det ju! Själv vill jag lära mig för att det nästan känns som allmänbildning – och för att det vore skoj att kunna ställa upp i ett swimrun eller triathlon eller vad som helst om jag hade lust. Har alltid varit ett vattendjur så det är nästan märkligt att jag inte har tagit itu med saken tidigare. Här hittar du tre inspirationskällor på området: Anne, Sofie och Jessica.

Trivs du under ytan?

8 reaktioner på ”Att (försöka…) crawla med Josefin Lillhage

  1. Alltså jag är lite rädd för simning av någon anledning. Konstigt, för min syrra var en stjärna när hon var liten, liksom min lillebror numera, men jag tyckte bara det var knasigt med andningen när en skulle crawla. Kanske ska testa iaf – tänk om jag också är en naturbegåvning? :)

    Gilla

  2. Jag är väldigt ointresserad av simning, ävenom jag tänker när jag (äntligen) kommer mej till simhallen att detta borde jag göra oftare! Crawl har jag i princip aldrig testat, men fixar bröstsim utan problem och det går rätt bra undan dessutom (simmar alla gånger förbi maken och DET är ju apviktigt, skratt).

    Simma på du!

    Gilla

  3. När jag skulle köra triathlon i somras fick jag hjälp av en kompis som är gammal tävlingssimmare men som nu kör triathlon själv. Det var verkligen GULD att ha någon vid kanten som höll sig lugn och var pedagogisk när man själv låg där i vattnet och var typ allt annat än lugn. Jag sprallar också på tok för mycket. Jag är van att ta i så himla mycket, och simning handlar liksom mer om att hitta flow och andningen för mig. Riktigt utmaning, men kul! :D

    Gilla

Säg nåt!

