Prata politik under massagen?

”Du får förstås göra som du vill, det kan ingen annan bestämma. Springa eller inte springa. Men om du gör det kanske det dröjer innan du kan springa igen sen…”

Ungefär så sa hon igår, min naprapat. Och själv håller jag mig rätt kall. Jag kan inte springa i dag, men kanske om en vecka. Vi väntar och ser, helt enkelt. Räknar med att ni håller tummarna ;=)

Jag är så förtjust i henne, för övrigt. Naprapaten. Igår pratade hon om valet och frågade om jag var politiskt aktiv och det var så uppfriskande. Att en person jag inte känner bjöd in till ett samtal om det. Och ville prata om riktiga åsikter och inte bara floskler. Kom hem och sa ”Jag vill typ FIKA med henne!” men då fnissade mannen på ett sådant där sätt att jag förstod att det inte riktigt är socialt korrekt.

Annars går jag mest runt och förvånad över att vara på jobbet i dag. Fick en febertopp igår kväll och var alldeles säker på att jag skulle vara hemma sjuk i dag. Men så vaknade jag ganska pigg. Märkligt det där.

Vad tycker du – ska frisörer/naprapater/annat helst vara pratglada eller tysta? Jag brukar gilla att slippa småprata, men när det handlar om riktiga grejer och det känns som att intresset är äkta pratar jag gärna.

7 reaktioner på ”Prata politik under massagen?

  1. Politik har jag svårt att diskutera med ”okända”. Det är ju på något vis väldigt privat. Därför har jag också svårt att exempelvis blogga om det. Även om jag många gånger skulle vilja!

    Gilla

  2. Med min hudterapeut pratar jag om allt som har med min hud att göra (och det är ganska mycket!). Men annars är jag ett stort fan av tystnad i dessa situationer.

    Gilla

  3. Med min massör pratar vi om allt möjligt mest hela tiden, men det är också min barndomskompis, så vi slår liksom två flugor i en smäll och umgås under massagen. Annars pratar jag gärna lite grann, men helst inte om vädret eller andra floskler (annat än helt kort då), men om ämnet är intressant kan jag nog prata mycket. Fast ibland vill jag bara koppla av och önskar att behandlaren ska snappa upp det och vara tyst :)

    Gilla

  4. Jag är inte överförtjust i att prata under behandlingar, vill kunna slappna av helt. Pratar lite i början och får gärna berättat för mig efteråt hur kroppen mår. Dessutom är jag en sån riktigt trist kund som somnar, så gott som varje gång :)

    Gilla

  5. haha det är olika det där tycker jag, min osteopat pratar hela tiden. vi har pratat om allt från effektivt jordbruk till bostadspriser, kollat igenom mäklarbroschyrer och you name it. ibland är det kul, ibland vill jag mest bara fokusera på min kropp och varför saker och ting beter sig som de gör.

    Gilla

Säg nåt!

