Rehab

Alltså, att vara här är som den värsta rehab för en kropp som befunnit sig i halv panik i nära två veckors tid. Vi jobbar tolv timmar per dygn, visst, men det är i ett mänskligt tempo. Vi hinner tänka, prata, sitta vid ett matbord och äta, ingen runt omkring oss har stresspåslag och panik. Vi sover gott och tillräckligt, får all mat serverad och så otroligt mycket kärlek från en organisation som är glad att få lämna över.

Jag saknar min familj otroligt mycket, har knappt sett dem på de här två veckorna. I början kändes det skönt att ha flyttat undan, att slippa det dåliga samvetet för att jag bara rasar in på kvällen och är alldeles slut. Här spelar det ingen roll.

Först nu har livet kommit i kapp mig, jag hinner känna efter. Längtar efter min karl, min katt, att ha lite tråkigt. Små projekt. Att få den där nystarten, höstkänslan, rutinerna och livet. Det känns som att det börjar bli höst utanför fönstret men jag hänger inte med.

Nåja. Tillbaka till skrivbordet. Här ska samverkas och kommuniceras och planeras lite, lite till. Och i kväll ska jag verkligen se till att komma ut i spåret en sväng.

Vad gör du den här söndagen?

IMG_1421.JPG

IMG_1423.JPG

6 reaktioner på ”Rehab

  1. Borta bra men hemma bäst.

    Satt 6-7 timmar i bil från Stockholm till mina föräldrar i Norrland. På lördag bär det av hemåt Göteborg igen. Men stannar till i Gävle så barnen kan gå på djurparken

    Gilla

  2. Wow, vilket jobb du har och vilket jobb du gör… klapp på axeln! Önskar dig ordentligt med återhämtning nu!

    Jag sitter vid frukostbordet och slappar. Ätit gröt och surdegsmacka, dricker kaffe och växlar mellan bok och telefon. Har kört en liten morgonträningshistoria på lekplats i regn och planerar cardiass 2.0 innan lunch. Sedan prep inför jobbveckan innan vi får kvällsmatsbesök av vänner och deras alldeles nya bääääbis… avsluta helgen med bebisgos? Ja tack!

    Gilla

Säg nåt!

