Äru helt uppkörd eller?

När jag räknade samman min vecka insåg jag att det ”bara” blev tjuåtta övertidstimmar till slut. Känns som mer. Och det är väl vad alla ”duktiga” människor gör på en vecka även utan kris? Haha. Folk som skryter om att de jobbar 80-timmarsveckor och sover tre timmar per dygn är så himla fåniga tycker jag. Det är inte tufft att slita ut sig. Det finns människor som tvingas göra det för att överleva osv. Varsågod för gratis pk-kommentar.

Sliten är exakt vad jag känner mig, hur som helst. Och uppkörd, även om jag egentligen inte vet vad det betyder. Men jag älskar det. Ordet. Uppkörd. Så bildligt och härligt. Den känslan har jag tillskansat mig genom att i princip leva på baguette, kaffebröd, tryfflar, bridgeblandning och annan superenergi den här veckan. Haft sjukt hög puls och undvikit det här med att andas, stanna upp, tänka efter. Mitt konsekvenstänk har inte varit på topp. Ingen vinner i längden på baguette. Så tror i alla fall jag.

Därför sitter jag alltså här och är sliten och uppkörd. Haha! När jag i morgon påbörjar en ny vecka, en ny chans, ett nytt liv etc tänker jag med andra ord försöka vara lite mer klok i mina val. Äta bättre, sova mer, se till att yogan återuppstår innan jag jagar vidare. Vet ju att jag mår bättre så. Har inte direkt ägnat de senaste sju dagarna åt att fundera på hur jag mår.

Den här krisen är på långa vägar över. Men jag behöver ju inte leva katastrofartat själv längs med vägen.

Vad har du för storslagna planer för måndagen? Nytt liv, nya vanor eller är du redan i fas?

Så här har jag ätit lunch alla dagar utom i dag. Mindfullt, eh!

IMG_0109
IMG_0108
IMG_0116

9 reaktioner på ”Äru helt uppkörd eller?

  1. Håller med Träningsglädje, det är så ute att skryta om övertid :-) Jag fokuserar på att skryta om att gå hem när jag ska, inte ta med jobbet hem och verkligen vara ledig när jag är ledig. Arbetsgivare vill ju inte att jag gör privata saker på jobbet timme ut och timme in – så då vill inte jag göra jobbsaker på fritiden. Bra deal, tycker jag. Sen absolut, jag jobbar över när det behövs, men det får inte bli för ofta. Max 3-4 ggr/år jobbar jag en intensiv period, det får räcka, mer klarar inte jag i längden. Jag ska ju hålla livet ut :-)

    Mina planer i måndags? Att greja veckan, första veckan efter semester. Inte mycket på jobbet, men en viss omställning att falla in i rutiner. Svårt när barnen inte börjat skolan än och inte kommit in i sina rutiner. Jag tar en sak i taget, det är svårt att nystarta för många projekt!

    Salladen på sista bilden såg underbart god ut, valnötter är min svaghet just nu. Går att ha på och i allt. För att underlätta första veckan efter semestern så har vi beställt matleverans (från Middagsfrid, mina favoriter!) – så får vi god och bra mat utan att behöva tänka själva. Det är mitt bästa vardagstips, att beställa en matkasse under köriga veckor. Fast för din del hade det ju inte funkat gissar jag, du har väl knappt varit hemma …

    Gilla

  2. Tjuåtta timmar övertid, det ÄR verkligen helt uppkört! Hoppas din nystartade vecka ger lite mer andrum.

    Planerade stordåd idag: vila som fan! Och imorgon står det två vansinnigt efterlängtade saker i kalendern: Naprapat och frisör. Jag lär bli som ny!

    Gilla

  3. Uppkörd, gillart! Alltså, gillar ordet. Inte känslan du beskriver. Hoppas det blir bättre. Jag skulle ha sprungit backintervaller idag men pga rejäl träningsvärk i underkroppen efter lördagens underkroppspass får det vila och det blir lite överkroppsträning. Hej skridskohopp, vad roligt det är men vilken träningsvärk det gav! Och så blir det frisörbesök. Jag funderar på stor förändring på mitt hår men tror det får vänta till nästa gång.

    Gilla

  4. Japp, imorgon börjar det nya livet! I fas med träning ska jag bli och uppladdning för jobbet som det är dags att börja med igen på onsdag. Höst, kom, jag är redo! :D
    (Nej jag är inte alls redo, vill ha sommar och semester och lata dagar mycket längre…)

    Gilla

  5. Efter helgen har jag insett att jag är i värre form än vad jag trodde, så jag börjar nya livet imorn. Igen…. Haha. Närå, men jag har insett att jag inte vill ha en trasig kropp som knappt orkar någonting och då är det ju bara att ta tag i det. Jag vet ju att det är SVINJOBBIGT från början men sen när man kommer in i ett flow så är det ju faktiskt ganska gött ändå!

    Gilla

Säg nåt!

