Pappas lilla trulfia

DSC_0050
I dag skulle jag egentligen ha åkt till Värmland för att förlänga semesterkänslan lite. Bada i vår vik som syns här ovanför och hänga med mina föräldrar. Som jag alltid saknar. Det är givetvis inget jag sörjer nu, det får bli en annan gång.

Hur som helst så kom jag att tänka på min pappa när jag åt lunch i dag, eftersom Mix’n’go helt märkligt hade skickat med Lätt & Lagom till våra sallader. Lätt & Lagom liksom, det skulle aldrig komma bakom mina läppar. Det har jag lärt mig av min pappa, som bara köper riktigt smör och är väldigt intresserad av rån och rön när det gäller hälsosam mat överlag (vilket för den sakens skull verkligen inte bara betyder att han äter nyttig mat;=)).

Detta vill han ofta och gärna dryfta med mig. Fråga vilka nya grejer jag har lärt mig och vad jag tycker om olika produkter. Hur mycket socker är det egentligen i det här och det här..? Det roliga är att när han gör det blir jag oerhört irriterad. Fast det vanligtvis är min bästa grej att prata om! Men sluta tjataaaaaa och fråga mig saaaaaker jämt! För när det kommer till min pappa, då blir jag 16 år och trotsig igen. Hur löjligt är egentligen inte det? Fniss.

Nån som känner igen sig i det..?

DSCN2247

6 reaktioner på ”Pappas lilla trulfia

  1. Hoppas du hittat en motsvarighet till viken och badet på hemmaplan – och kanske någon att trotsa lite mot också :)
    Och det verkar aldrig gå över, det där med pappa-irritation. Jag (och pappa) blir fortfarande galen varje gång jag äter i närheten av honom och han smaskar och slänger i sig maten. Haha.

    Gilla

  2. Haha, jo, känns igen! Plus att jag blir så matt när pappa inte förstår (vill förstå!) att jag förändrats genom åren och att allt inte är svart och vitt. Pust pust :)

    Gilla

  3. Ja fast tvärt om. Jag blir 16 i pappas ögon. Han ska hämta mig i stan när bussarna inte passar, eller liknande. Gulligt men ibland frustrerande när man har nått mer än dubbla den åldern ;-)

    Gilla

Säg nåt!

