Ladda om

20140807-080832-29312274.jpg
Pigg trots att.

Vaknade utvilad av åskan i morse. Vilken ynnest det är att kunna sova ordentligt också när stressen river i bröstet! Undrar när räddningsledare och brandmän får sova. Och om de kan. Det är en otroligt pressad situation där ute.

I kväll är min plan att hugga till mig några timmars ledighet och faktiskt hinna springa. Vill inte hamna efter i mitt löpschema, även om det verkligen är nedprioriterat nu. Dessutom vet jag att det är viktigt. Att komma ut, få luft, släppa datorn och göra av med energi rent fysiskt. Få ladda om. Sömn och mat är viktigast, men aktivitet kommer tätt efter för mig.

Hur är din torsdag? Tränar du nåt i dag?

16 reaktioner på ”Ladda om

  1. Satt just och grunnade på samma. Har också körigt på jobbet nu, av samma anledn som du, förstås, och satt och tänkte om träning är bra eller onödigt att pressa in. Får se.

    Gilla

  2. Laddar för helgens kräftskiva i Halden,Norge! Mellanlandar i stugan i Lyse imorgon bitti.
    Idag blir det på sin höjd en promenad. MEN! snart så börjar allvaret även hos mig-yippie!!!:)

    Gilla

  3. Jag sitter och smuttar på en kopp kaffe innan jag beger mig upp i skogen för att se om min skadade axel kan tänka sig lite skogslöpning. Blir spännande. Funkar det kan det nog kanske, kanske, kanske bli lite fjällöpning framöver.

    Gilla

  4. Idag blir det 15 km löpning hem från jobbet. Hemska tanke så glömde jag min träningsklocka hemma idag. Om ingen kan se min registrering av passet, har jag verkligen tränat då? :)

    Jag tänker på vilka skor jag använder när jag springer. Dumt nog tänker jag inte så mycket på det den övriga tiden jag har skor på mig vilken är överlägset mer tid. Då blir det mest Converse. Har typ bara löparskor och converse. Ska bli ändring på det i höst. Annars har det mest blivit flip flops i sommar.

    Gilla

    1. Haha! De här senaste dagarna har jag för första gången på väldigt länge sprungit utan klocka och det har faktiskt varit lite härligt. Väldigt ovant dock. och, som du säger – har jag verkligen tränat? ;=)

      Gilla

  5. Det blev verkligen full fart för dig efter semestern, ingen mjukstart direkt. Vilket jobb ni alla gör! Tror du gör helt rätt, att få möjlighet till vila och omladdning är jätteviktigt. Det blir kanske extra tydligt i stressade situationer, träningen har ju en rätt bra effekt på stress.

    Och jo, träna har jag också tänkt göra idag. Är lite tidspressad pga bröllopshelg men ett gäng löpintervaller ska jag allt få tid till! Dessutom börjar min semester äntligen idag :)

    Gilla

    1. Tack Maria, det är otroligt peppande att läsa sådana här ord ska du veta! Medierapporteringen av myndigheternas jobb är ju inte precis positiv och även om vi vet att vi gör nåt bra är det otroligt skönt att höra någon annan säga det. Tack! Och grattis till semester, gu så skönt.

      Gilla

  6. Jag har varit ute på en morgonpromenix sen blir det vila idag. Kanske lite simning & plask med barnen om det blir varmt :-)
    Sprang milen igår…
    Hur ofta springer du och hur ser ditt löpschema ut? /Emma

    Gilla

Säg nåt!

