Kriserna tar visst inte sommarlov

Aj, aj. Det här skulle ju bli dagen då jag började blogga på riktigt igen. När jag skrev mitt inlägg i morse visste jag inte att en stor och allvarlig brand rasade i grannlänet. När jag slog igen datorn vid 22 och slutade jobba för i dag var jag dock varse… Må vi lyckas släcka branden utan att någon skadas.

Efter jobbet kastade jag på mig shortsen och gav mig ut i skymningen. Vad fint det är att kvällslöpa! Borde verkligen göra det oftare. Det finns så fina löpvägar här i stan, så mycket vatten att springa längs med.

Vid Hornsbergs strand var det smockat med folk som badade, grillade och fnittrade i mörkret. Önskar att jag hade fotat, men det hade nog sett lite misstänkt ut. Känslan var charterlik i den tropiska luften. OBS, jag älskar charter ;-) Synd bara att Stockholms stad inte har vett att lysa upp ordentligt längs med vattnet. Stundtals var det klart osäkert var jag satte fötterna.

Nu avslutar jag första arbetsdagen med en kall dusch och förhoppningsvis ro efter att ha tröttat ut kroppen. Kriserna att inte sommarlov – i morgon börjar det igen.

Kvällslöpning, bra eller bu?

18 reaktioner på ”Kriserna tar visst inte sommarlov

  1. Kvällslöpning är fint, enda tidpunkten på dagen nu under sommaren då det är tillräckligt lagom temperatur så jag kan springa utan att få värmeslag. Men sen blir det si och så med sömnen…
    Jag hoppas verkligen också att branden lugnar ned sig, mina morföräldrar bor inte långt från Sala och de pratade om att det doftar brand och himlen är mörk. Framförallt är det hemskt för alla drabbade…

    Gilla

  2. Jag tänkte på dig igår när jag visste att du skulle börja jobba… Det är liksom ”hemma” för mig där det brinner… Så skrämmande, sorgligt och förödande. Jag har vänner och familj som inte gör annat än väntar på att bli evakuerade från sina hem?! Snälla låt det regna

    Gilla

  3. Jag gillar kvällslöpning även om det inte händer så ofta. Det är ju upplyst och så här, men jag tycker ändå att det är lite mer otäckt när det är mörkt. Skogen är inte att tänka på!

    Gilla

  4. Älskar kvällslöpning när den väl blir av! Men oftast vill jag springa tidigare för att slippa ha det kvar och behöva tänka på det hela dagen. Om det är intervaller som väntar blir plågan nämligen dagslång om de ska göras sent :)

    Gilla

Säg nåt!

