Jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i

DSCN2270
Det har regnat i vår öländska by i natt! Åskan mullrar någonstans i fjärran. Och jag, jag är otroligt tacksam för det. Konstigt? Värmen, solen, det 25-gradiga havet är underbart. Men de senaste dagarna har hettan kommit åt mig. Huvudet sitter liksom löst på kroppen, det är luftigt, jag kan inte tänka och inte anstränga mig, orkar knappt prata. Bara bada. Och läsa.

Jag behöver syre. Väte. En explosion som befriar mig. Jag vill springa, helst långt, få tillbaka energin. Har lagrat lite som du ser. Pizza och hallonsoda förgyllde min gårdag och nu har jag stoppat en flaska chokladmjölk i frysen. När bara åskan lägger sig är min förhoppning att komma ut. I en friskare luft.

Fortsätter sommarhettan hos dig? Hur mår du i den?

9 reaktioner på ”Jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i

  1. Jag har jättesvårt för värmen och blir verkligen jättepåverkad av att det är så himla varmt! Jag orkar inte göra något och svettas som en gris typ haha. Så det är skönt att det har varit lite svalare idag :)

    Gilla

  2. Mysigt ändå.. och fin är du.
    Här i norr är det solsken, eller mulet nu. Det har varit varmt och soligt hela dagen. Dessvärre hörde jag precis att vårt förråd i sthlm är översvämmat. Yeah! Precis vad man behöver höra på en söndag, en vecka innan jobbet börjat. Blä!

    Gilla

  3. Trodde du körde paleo nuförtiden? Missat att du slutat med det :) bara lite nyfiken på hur det gick och varför du slutat med det. Jag själv är total allätare så inga pekpinnar bara ren nyfikenhet :)

    Gilla

    1. Nu under semestern blir det vad som bjuds, så inga restriktioner alls faktiskt. Funkar fint just nu! Jag testade paleo för att se om det skulle påverka värsta acneinvasionen och den försvann raskt. Sen kom semestern :) Sedan dess har det blivit nåt hamburgerbröd här, lite fil där och en hel del glass. Har märkt att mjölk inte verkar påverka mig så mycket, däremot bröd som gör mig svullen. Kanske är så för alla? Mjölk i kaffet tänker jag dock fortsätta vara utan – utom vid lyxiga tillfällen (vilken bra grej va, att kunna göra det till lyx istället för vardag! Rätt glad över den). Och jag kommer fortsätta inspireras av paleo i huvudsak eftersom jag verkligen tycker att det är klok mat. Haha, det blev lite ner info än du frågade efter, men insåg att jag inte har reflekterat så mycket själv under veckorna som gått.

      Gilla

  4. Varför chokladmjölk i frysen?
    Känner likadant. Men inget regn eller åska i sikte i Skåne tyvärr! Trött på badandet också 😱 funkar dock att springa tidigt och lugnt 👍

    Gilla

Säg nåt!

