Familj: Att underkasta mig inför mig själv

Det här blir en sådan dag då jag funderar på varför jag gör som jag gör, lever som jag lever, vill det jag vill. Eller tror att jag vill. Vad svårt det är! Att veta. Katten skriver så utmärkt på snarlikt tema här.

Det sägs ofta att yoga handlar om att möta sig själv. Att landa på mattan och liksom överlämna, underkasta, ge sig själv inför sig själv. I dag insåg jag att för min del fungerar det på samma sätt att vara med min födelsefamilj. Med dem kan jag inte ha några yttre skydd eller poser eller idéer om hur saker borde vara. De står liksom över det. Ser igenom det. Med dem måste jag faktiskt möta mig själv för att se att ja, det var sån här jag blev. Eller var. Eller är. Eller vill vara.

Och så fattar jag alltid, när jag är med dem, att allt nog alltid kommer att vara bra.

DSCN2260
DSCN2239
DSCN2267
DSCN2247
DSCN2233
DSCN2238
DSCN2243

6 reaktioner på ”Familj: Att underkasta mig inför mig själv

  1. Det är nödvändigt och alldeles underbart att ha ”genomlysning” i sitt liv, om det så är yoga, familj eller andra sammanhang där man är den man är oavsett vad. Fantastisk insikt du delar ❤️

    Gilla

  2. Vilket fantastiskt inlägg. Jag har inte så med min födelsefamilj, men däremot har jag så med andra människor som jag har i mitt liv och som också är min familj, den familjen jag valt själv liksom.

    Gilla

    1. Så kan det förstås också vara! Jag är väldigt glad att jag har kommit fram till att jag har en fin familj. Bråkig, dysfunktionell och jättejobbig emellanåt, men också så himla perfekt för just mig. Det är väl därför jag är mer en familjetjej än en med stor vänkrets. Kan avundas det senare, som du beskriver, ibland.

      Gilla

Säg nåt!

