Det är nu jag fattar alltihop

20140719-182527-66327677.jpg
20140719-181204-65524440.jpg
Jag älskar allt med sommaren. Friheten, ledigheten, att svettas. Att kunna cykla överallt utan att fundera på saken. Att gå barfota. Att bli ljus i håret och mörk i hyn. Att andra ser mig i ögonen och ler istället för att gömma sig bakom huvor och sjalar. Att jag orkar titta, le, dra ett skämt tillbaka.

Jag älskar sommaren för att den alltid ger hopp om hösten, känslan av att börja en ny årskurs, kanske i en ny klass. Att få börja om, välja om, bli nån annan om jag vill eller bara finslipa den jag redan är.

Jag älskar att sommaren är tiden då jag verkar bli bättre, eller åtminstone hinner märka att jag har blivit det. Det är då jag fattar hur frisk och stark och smart jag faktiskt är (trots att jag alltid förlorar på TP, vad drygt det är!).

Jag älskar att alla frukter blir så söta och smaken av salt hav i min mun. Att hänga med de jag valt att leva med hela dagarna, istället för att komma hem seg som kola när det är kväll.

Här ovan ser du kvällens utsikt från vårt rum på Falkenbergs strandbad. Vi suger ut det allra saltaste av den här fantastiska sommaren i kväll!

Gillar du sommaren? Jag vet att det är lite trendy att säga precis tvärtom ;-)

18 reaktioner på ”Det är nu jag fattar alltihop

  1. Jag har helt missat att det skulle vara trendigt att inte gilla sommaren! What??! Äääälskar sommaren och värmen, doften av havet, salta bad, sandaler, tunna sommarklänningar…. :-) dock extremt jobbigt med värmebölja just nu för nyfödda dottern på en dryg vecka pallar inte alls med värmen, så för ovanlighets skull går jag och längtar efter sämre väder. Ni andra får njuta vidare!

    Gilla

  2. sommaren är ganska trist om man inte har så många vänner. de få man har kanske åker bort, eller ska umgås med sina respektive o.s.v, o.s.v. en varm sommardag är inte lika fantastisk när man inte har någon att dela den med, och inte trivs i ensamheten.

    Gilla

    1. Så är det förstås verkligen! Om jag var singel skulle jag säkert hänga mycket med mina föräldrar typ, för som du säger: de flesta har redan sitt. Blandat med roliga kompisgrejer så klart, men just semestervardagen, ja den blir ju annorlunda om en än singel eller ensam.

      Gilla

  3. ÄLSKAR!! Det har inte alltid varit så. Hade några år när värmen tärde och irriterade mig, ledigheten stressade mig och svetten kliade. Men det är som bortblåst. Nu njuter jag av varje sekund och jag vill aldrig att det ska ta slut! Balans?

    Gilla

  4. Det må vara hur otrendigt som helst meeeen…. jag älskar sommaren. Kan inte tänka mig något bättre. Mår som en prinsessa och njuter varje sekund. Kan liksom inte få nog! Attans att man bor på ett ställe där sommaren är KORTKORT och hösten typ 9 månader….

    Gilla

  5. Älskar. Av samma anledningar som du. Älskar värmen, solen, badandet. Men älskar även regniga, kalla somrar. Även om det sälla är så på Holmen. Kan läsa, mysa och netflixa tills rastlöskrypet börjar i kroppen och jag VÄLJER att göra något produktivt. Det tar cirka 4 veckor så det händer bara på sommaren (och med produktivt menar jag att planera upp mitt liv, bli sjukt jobbpepp och lösa alla världsproblem, sen är det bortglömt i slutet av augusti)

    Gilla

  6. Jag gillar sommaren, det är ofta då jag hinner ta det lugnt och vila ut. Men jag har svårt att hantera när det blir supervarmt, så det blir jobbigt för mig.. Men, så länge jag får ligga vid en brygga nära vattnet så mår jag ganska bra under sommaren ändå!

    Gilla

  7. Ja, jag gillar sommaren! Vardagslogistiken är otroligt skön att slippa de här veckorna. Och även om blir lite mätt på att konstant umgås med familjen så är det mycket härligare än stressiga och, precis som du skriver, trötta kvällar.

    Gilla

Säg nåt!

