Bästa humörräddaren just nu

IMG_0097
Den här nötpåsen är med mig överallt just nu. Tillsammans med min gamla vanliga favvomix från Nutisal förstås. Macadamia är min favoritnöt – fet, oljig och tuggvänlig. I morse strösslade jag en handfull över mandelpannkakan med jordgubbar och mango – salt succé!

Tyvärr är de inte ekologiska – det trodde jag först, för påsen utstrålar liksom det. Ordet havssalt är uppenbarligen fortfarande en lyckad konsumentflirt.

Vilken är din favoritnöt?

8 reaktioner på ”Bästa humörräddaren just nu

  1. Haha, satt precis och åt av samma sort. Men jag är inte så förtjust i makadamianöten. Annars älskar jag mandlar som jag rostar i ugnen med lite lite salt. Mums!

    Gilla

  2. Ja visst är det ett lurigt märke. Den känns genuin i alla fall, och stort plus att de använder rapsolja istället för solrosolja.
    Min favorit är också makadamianöten, men den är ju så sjukt dyr! Därför blir mandeln min favorit :)

    Gilla

  3. Den där har jag inte sett i ”min” butik!! Min drömmix! Har saknat just MINA favoriter i en och samma påse, ofta blir det att jag gillar typ ”allt utom” något och då känns det så dumt att betala dyra pengar för en mix man bara gillar delar av.. annars är de så smidiga att ha, både hemma och på språng :)

    Gilla

Säg nåt!

