Medellånga intervaller för självförtroendet

DSCN2121
Dagens intervaller var riktigt roliga, och okomplicerade, så jag tänker genast rekommendera er att testa!

Så här var det upplagt:

  • 2 km uppvärmning
  • Koordinationslopp 3*100 meter
  • 4*4 minuter, cirka 0,5-1 minut snabbare kilometertid än vanlig
  • Vila 90 s mellan intervallerna
  • 2 km nedjogg

Det var så kul att se klockan sjunka till en snabbare kilometertid än jag är van. Lite för kul, sprang lite för snabbt under de första två intervallerna och var rätt trött under de sista… Men, vad gör det, ändå självförtroendehöjande att se att jag kan springa snabbt under en längre tid.

Belönade mig med Happy hips, mannens revben (ja alltså… han hade grillat revben. Dock inte sina egna) (vad jag vet… kanske ska kolla) och rosébubbel. Nu är det fotboll – jag kollar med ett halvt öga och läser med det andra.

Följer du fotbolls-VM? Jag tänker alltid att jag ska kolla mer, men tröttnar rätt snabbt på matcherna… Tror dock att det blir rätt tomt när det är över.

DSCN2120
DSCN2117

6 reaktioner på ”Medellånga intervaller för självförtroendet

  1. Bra jobbat!! Jag är sååå löpsugen nu! Men jag får nöja mig med försiktig vandring och rosé – helt okej ändå :)
    Det ser verkligen härligt ut där på Öland, längesen jag var där nu!

    Gilla

  2. åååh kiiiisen!
    Jag har också kollat fotboll med en halvt öga. Pratar gärna fotboll, men orkar liksom inte sitta och titta på hela matcher..drygt!
    Tyckte att det mest intressanta som hänt har varit Suarez bett, haha!

    Gilla

  3. Fotboll, ja tack! Eller ja, allsvenskan är rena sömnpillret så där bryr jag mig inte alls. Men mycket annat är kanonskoj. Under gruppspelet nu kollade jag inte alla matcher, valde ut de som kändes intressanta och roliga och struntade i resten. Från åttondelarna har jag kollat allt och ja, trivs med det. Sörjer inte att Sverige inte är med pga jag slipper vara så himla nervös. Blir annars väldigt engagerad i de idrotter jag gillar, flyger liksom upp och ner, fram och tillbaka, är väldigt lättrörd osv osv osv.

    Gilla

Säg nåt!

