Så många premiärer

Här händer det grejer förstår ni. Igår fick jag mitt livs första fästing. Min första! Jag som alltid rullar runt i gräset och springer omkring i skogen trodde på riktigt att jag var immun. Och så stolt över det!

Men nä. Efter åtta kilometer i skogen och en yogatimme på gräsmattan satt hen där och tuttade strax under ena armhålan. Långt ifrån så läskigt som jag trodde. Naturen äger oss. Inte mycket att göra.

Det här är min, hmm, sjätte sommar på Öland. Igår besökte jag för första gången det omtalade Böda Sand – och såg tv-teamet som går runt och filmar campingfôlket. Tyvärr var det långt ifrån så smaskigt och göttigt vulgärt som jag hade tänkt. Stranden var fantastisk och ja, byn var som turistbyar längs med kusten är som mest. Det är superroligt att de liksom har en egen frisör och ett Ica på campingen – men jag gick inte därifrån i semesterchock. Vi badade och badade och badade och åt mjukglass. Det kändes som… att livet var rätt perfekt. Men nu stannar jag nog på vår egen, lite glesare strand i ett par dar…

I dag ska jag göra ännu en debut – min första fransförlängning. Läskigt eftersom vi pratar Kalmar och jag har ungefär noll koll på den här studion förstås. Men jag hoppas att det ska bli ännu en utvecklande erfarenhet…

…för utseende är ju allt, som ni vet.

Eller..?

Berätta, vad har du för upplevelser av fästingar? Och campingbyar? och fransförlängning?

DSCN2084
DSCN2088
DSCN2091

18 reaktioner på ”Så många premiärer

  1. Jag har ff inte haft någon fästing – har oxå fått för mig att jag är immun (eller väldigt illasmakande). Men en vecka på landet i Östergötland kanske ändrar på det.
    Vilken ljuvlig frukosttallrik förresten :)
    Hur blev fransjobbet?

    Gilla

  2. Usch och fy för fästingar, jag har redan haft fem stycken i år :( Men älsk på Öland! Kom hem därifrån i söndags efter att tillbringat några dagar i Seby :) härligt värre!

    Gilla

  3. Åh älska fransförlängning, hur ytligt det än må vara haha.. skönt att alltid se pigg ut och särskilt när man tränar mycket, badar mycket och inte orkar tänka på make. Ytterst beroendeframkallande även om ekonomin kan hjälpa en att ta en paus från det :)

    Gilla

  4. Böda sand…bästa campingen när man var liten. Egen affär, restaurang med intilliggande godiskiosk (hemkola åt jag första gången där och antagligen sista med tanke på hur många år sen det var sen jag åt godis), tv-rum där kidsen samlades och kollade sommarlovsmorgon om vi inte tittade i husvagnen. Cykel”bilar” som man kunde hyra och cykla runt heeela campingen. Och det bästa, eget bageri dit man ibland fick springa/cykla till och köpa frukostfrallor. Men de där trägångarna ner till stranden…jag vet inte hur många stickor pappa plockade från mina tassar eftersom jag envisades med att gå barfota de första åren. Senast jag var där var jag dock ungefär 12 och det regnade i stort sett hela tiden. Efter det sålde pappa husvagnen. Och jag funderar också på fransförlängning…och har ännu inte haft en fästing. Och tänkte att det fanns en chans att jag var immun, men nu har jag tänkt om :)

    Gilla

  5. älskar mina fransar som jag gjort i flera år nu! klart bästa grejen jag gör och lätt värt.

    fästingar hade jag senast för 3 år sedan. upptäckte den på arlanda på väg till nyc. (nej den följde inte med till usa)

    Gilla

    1. Jag ringde din franstjej först, men hon var så bokad och jag hade så få tider då jag kunde så fick inte ihop det! Nästa gång så – tryggast är att gå till någon som jag vet att någon annan är nöjd med. Det är ju läskiga grejer det här!

      Gilla

  6. Har bara haft en fästing i mitt liv, men har plockat massor från våra hundar i alla möjliga storlekar. Att plocka en liten fästing mot en storvuxen blodfylld är lite skillnad, fy så äckligt det är! Vad gäller camping så hängde vi rätt mycket på såna när jag var barn, då var husvagnssemester the shit och jag minns det livet som rätt härligt. Nu har jag inte så stor lust med att hänga på camping, kanske funkar bättre när en var barn?!
    Och fransförlängning har jag haft i snart sex veckor – älskar det! Helt underbart att slippa allt vad mascara heter och att se pigg ut när en vaknar, det du! Lätt ett av mina bästa beslut i år :)

    Gilla

    1. Du gjorde mig så galet peppad med den här kommentaren! Tror dock att min fransstylist tog i lite, för jag ser väldigt mycket ut som Mimmi Pigg… nästa gång ska jag gå mer lagom, men jag förstör redan varför alla älskar det!

      Gilla

  7. Fästingar har jag noll erfarenhet av, och är skiträdd för att någon gång invaderas av dom. Under min uppväxt fanns det inte sånt i Jämtland, nu finns det lite på något ställe tyvärr. Jag tror jag skulle bli oproportionerligt rädd om jag fick någon på mig, hugaligen. Campingbyar – noll erfarenhet. Fransförlängning – noll erfarenhet. Men, jag har druckit min första Irish coffee i dagarna. Gillar. Trevlig tisdag på dig!

    Gilla

Säg nåt!

