Lite luft mellan tankarna

IMG_0096

I dag har jag en hel himla orkester i huvudet. Kvitter, babbel, bubbel, gnissel och biltutor som hålls inne av hårda händer. Så blir det alltid när jag ska göra en längre resa och nu stundar semester. Livet ska packas, lägenhet ska städas och – framför allt – hjärnan ska hänga med.

Avbröt morgonashtangan mitt i för att jag hade så svårt att hitta ro och flöde. Satte mig ned på mattan med appen Headspace för att skapa just det. Lite space i huvudet. Har du testat den? Här skrev Fröken Drivkraft om Headspace förra sommaren och här kan du läsa mer och ladda hem.

Det kändes bättre, men jag kommer att få göra det igen under dagen. Skapa luft mellan tankarna. Ta djupa andetag och påminna mig om att allt redan är som det ska. Att jag är i fas.

13 reaktioner på ”Lite luft mellan tankarna

  1. Känner igen det där. Jag är mitt i det nu. Fick avbryta mig själv när jag insåg att jag gjorde ALLT på en gång. Fick skriva en to do lista och göra en sak i taget. Kaaanske att jag är med i matchen nu.

    Gilla

  2. Haha, vilken slump – jag registrerade mig för tio testdagar på Headspace igår kväll. Har testat de första två, och ser fram emot att testa resten också.

    Har du använt Spotify för meditation och avslappning? Det finns faktiskt en del att hämta där. Till exempel Judith Day ”Introduction to mindfulness”, ett par av meditationerna där brukar jag lysna på på tunnelbanan när jag är überstressad. Kolla också James Jewell ”Yoga nidra”, superskönt för avslappning.

    Ta ett djupt andetag, ta det lugnt – det går bra den här gången med!

    Gilla

    1. Ja gu, egentligen vet jag det. Det är en helt irrationell känsla och till exmepel nu, när jag har gått hemifrån, är jag lugn igen. Haha! Så onödigt. Fast det är ju som med allt annat – jag vill göra allt nu. Inte vänta.

      Nej, jag har inte testat spoti för det! Ska kolla. Har gjort en Take ten tidigare och använt de svenska apparna som väl heter Mindfulness. Tycker Headspace är så himla fin och klok. Jag gillar att det görs så lättillgängligt och liksom… light. Det passar mig just nu.

      Gilla

  3. Headspace = fetdiggar! Använde det mycket i höstas och har i och med deras uppdatering nu börjat använda det igen, som en kickstart efter en lite meditationspaus :)

    Gilla

      1. Ja, jag håller med! Känns lagom för att komma igång och som komplement till andra appar jag testat som i princip endast funkar som tidtagare. Att den är snygg osv gör den perfekt för en kickstart och höjer helt klart min motivation tycker jag.

        Gilla

Säg nåt!

