Det blev semester i år igen

IMG_0092

Så där ja. Det blev semester i år igen! Det står en flaska Prosecco i kylen men jag låter den vara. Kiddo och jag gick till Raw och provianterade istället. Sashimi, mmm.

Det stod en mil på schemat, men jag blev yrslig redan efter två kilometer. Lade mig ner i Hagaparkens gräs en stund innan jag fortsatte, men det blev liksom aldrig så himla bra. Det är nåt fel som är trasigt tänker jag, eller så behöver jag bara semester. Hur gör de, de som aldrig riktigt har semester? De bara orkar och orkar fast de kanske inte mår så bra. Det är otroligt lyxigt att ha fyra veckor MED LÖN så här.

Tacksamhetsfredag med andra ord. Tack tack tack för att jag får ha betald semester i år igen!

Vad är du tacksam över i dag?

5 reaktioner på ”Det blev semester i år igen

  1. Visst kan det fortfarande kännas galet lyxigt med betald semester?! Undra när man ska vänja sig vid det :) Jag är sjukt tacksam över att få vara föräldraledig till min lilla skrutt och få betalt för att vara hemma och ta hand om henne. Det är en fin grej vi har här i Sverige.

    Gilla

Säg nåt!

