Meningslös framgång

IMG_0283
På tal om att vara medioker. Varför är det så svårt att stanna upp och vara lite nöjd en stund? Åtminstone för mig. Istället för att stoppa mitt i steget och titta bak på vad jag har åstadkommit hittills har jag alltid blicken framåt, uppåt, bättre, bättre, bättre, vidare.

Det här fotot är ett bevis. Jag såg det av en slump i morse, det är från förra semestern. Jag kämpade som tusan med mina tranor och kråkor och tyckte hur som helst att de såg rätt jävliga ut.

Det tycker jag inte när jag tittar i dag. Fint! tänker jag. Jag kunde ju!

Den här sommaren har jag inte fokus på några positioner eller yogaprojekt, mitt enda uppdrag är att följa ett löpschema och ha roligt resten av tiden. Eller, ha det mediokert förstås. Jag hoppas att jag ska kunna stanna upp ibland och tänka efter.

För visst, alltså verkligen, blir allt bara så meningslöst om en hela tiden susar vidare? Då blir inga framsteg någonsin värt nåt.

9 reaktioner på ”Meningslös framgång

  1. Känner så väl igen mig. Jag är likadan.
    Om jag tänker efter är jag exakt en ”sån” som alltid tycker att jag BORDE kunna springa lite längre, eller lite snabbare… Man borde kunna VÄLJA att vara nöjd. I alla fall ett tag! :-)

    Klokt inlägg! Tack!
    Kram M

    Gilla

    1. Precis! Välja det om och om igen och rida på det en stund i alla fall. Klart att en inte kan vara nöjd hela himla tiden, men ett ögonblick räcker långt. Sen kan en ladda om och titta framåt eller vad en nu vill!

      Gilla

  2. Hej! En fråga som inte har med inlägget att göra – du sa i podden med vevve att du dels ville prova att dra ner på mejeriprodukter pga problem med din hy? Jag undrar om du märkt någon skillnad? Jag har själv fått, bara sådär, enorma problem med min hy och jag undrar vad det kan bero på…Kan nog gissa på att stress, enorm sömnbrist, nattjobb, dålig på att dricka vatten börjar göra sitt – men undrar alltså om du upplevde någon effekt av att äta mindre mejeriprodukter?

    Gilla

    1. Hej Melanie! Det gjorde jag. De drog sig tillbaka på en gång och inga nya kom. Stora märken blev dock kvar :( Nu smyger jag igång mejerierna igen för att se. Dock bara lite yoghurt och ost, ingen mjölk för mig på ett tag…

      Gilla

  3. Gillar din slutkläm: ”För visst, alltså verkligen, blir allt bara så meningslöst om en hela tiden susar vidare? Då blir inga framsteg någonsin värt nåt.” Så himla sant. Stanna upp, var nöjd. Känn efter! Låt inte allt bara passera. Våga stanna och suga på karamellerna.

    Gilla

Säg nåt!

