Juliblues

20140701-220841-79721998.jpg
20140701-220843-79723369.jpg
20140701-220842-79722726.jpg
En blå dag. Det är så tomt på jobbet. Jag brukar längta efter fem tysta minuter men nu segar sig dagarna fram. Jag skulle aldrig vilja ha eget rum. Det är så grått bakom våra filmskyddade fönster, det är så spöklikt, känns som en dröm.

Det är inget särskilt, bara hormoner eller tröttna eller så. Har bokat en vinterresa till Karibien och ätit råbiff med mina vänner. Och pommes frites och bröd så att jag fick jätteont i magen. Den är visst inte van.

I morgon ska jag springa intervaller och bli gräsänka. Kanske leva på Ombar.

Vad gjorde du i dag?

9 reaktioner på ”Juliblues

  1. Igår jobbade jag hela dagen, vi har en fotbollsturnering i stan just nu (Storsjöcupen) och jag jobbar på den skolan där jag i vanliga fall jobbar men nu är jag platschef istället! Så jag styr upp de feriearbetare vi har och pratar med massa norskar hela dagarna =)

    Gilla

  2. Ombar – vilken besvikelse! En av smakerna ogillade jag så mycket att jag slängde den – då är det nåt galet. Dessvärre minns jag inte vilken – så jag vågar inte testa igen! Haha! (Fast jag har bestämt mig för att lära mig gilla nån av dem – för att jag vill!)

    Men annars, idag? Jo, jag gick ur min PMS-depp-bubbla, den som du skrivit om tidigare. Det är läskigt, från att ena dagen ifrågasätta hela livet typ, till att andra dagen se världens underbara färger, vilja sjunga på väg till jobbet och känner en sån glädje och ödmjukhet inför livet att jag ville gråta av lycka. Det är ju helt ologisk denna reaktion! På stenåldern liksom, det funkade väl inte att kvinnorna deppade ihop och satt i grottan och surade och morrade var 4e vecka?

    Gilla

Säg nåt!

