Morgonlöpar’n!

IMG_3522.JPG

Jag klarade det! Att springa på morgonen, alltså. Igen! Obs gammal bild, hade aldrig vågat stanna och fota i dag… då hade jag väl stelnat fast. Dock lika vackert fast soligare i dag.

Det kändes som vanligt ungefär. Inte jobbigare, men långsammare. I huvudet. Troligt skäl: min hjärna är som mest alert på morgonen. Svårare att bara zonka ur.

Sedan blev frukosten tokstressig, men jag antar att en inte kan få allt. Om en går upp typ fem. Och jag hann ju fota den, tjoho. *VÄRT*

DSCN2059

15 reaktioner på ”Morgonlöpar’n!

  1. Bra jobbat, det tar sig! Själv släpade jag mig upp och drog in till gymmet för ett spontant (planerat i går, men inte på schemat alltså) cykelpass kl 8.30 vilket är svintidigt för mig eftersom jag inte ens brukar vara vaken så dags. Ångrade mig hela vägen från att jag rullade ur sängen tills jag satt på cykeln och började trampa, men sedan var det skönt, och det kändes gott att vara färdigtränad och t.o.m. ha kommit ur duschen igen vid 10. Fast 11.30 gäspade jag och kände mig redo för en tupplur. Just nu tycker jag annars att det bästa med att ha konditionstränat redan är att jag kanske hinner med lite yoga oxå i dag. ;)

    Själv är jag nog lite konstig. Jag blir väldigt varm så fort jag rör mig det minsta, och börjar svettas snabbt och mycket när jag tränar. Ändå klarar jag av värmen bra och har sällan några större problem att dra en löprunda även om det är solig sommarvärme. Fast det kanske är just för att jag börjar svettas så fort och så mycket – kroppen är duktig på att transportera bort värmen och kyla ned sig. Den har väl fått mycket träning i det!

    Gilla

  2. Låter skönt med morgonjogg! Har inte fått till det på väääldigt länge. Dock mycket jogg på fm el em istället så ligger inte på latsidan:-) Ska nog försöka mej på lite rundor ditekt på morgonen när vi spenderar sommarveckor i Kroatien för sen blit det för varmt. Pannkakorna ser smarriga ut synd att de blev stressigt att äta dem men som du säger en kan ju inte lyckas ned allt ;-)
    Tack för bra blogg :-)
    /Emma (från Lessebo, Småland där du kanske passerar när du åker till Öland…?)

    Gilla

    1. Tack snälla Emma, glad jag blir! Förstå dig när det gäller Kroatien och jag tycker samma i Sverige – blir snabbt för varm när jag springer, även om det bara är npgra och tjugo. Därför vore det fint att bli en morgonlöpare :) Visst har jag passerat Lessebo när jag har åkt från väst till öst! Hoppas att du får en fantastisk sommar.

      Gilla

      1. Jag bor i Johannesfred, bara en spottloska från Kungsholmen, så det är klart att vi måste sommardejta någon gång; det vore att på riktigt guldkanta min vardag!

        Gilla

      2. Jag är hemma i Piteå just nu, men från nästa söndag är jag hemma resten av sommaren, så det är bara att slänga iväg ett meddelande när du är back in town! :)

        Gilla

Säg nåt!

