Mår du bra i dag?

Vad gör du i dag, på midsommardagen? Är du bakis, skakis, trött på släkten eller vaknar du påfylld och glad?

Vi hade en otroligt, nästan oväntat, lugn midis. Mannen gjorde suveräna köttbullar till lunch, jag vispade ihop en egen aioli, han fick snaps och jag höll mig körbar för att hämta bonuskiddo vid bussen från Stockholm.

Ni som följer mig på insta (@iminatraningstajts) vet att vi sedan grillade till VM. Oxfilé, korv, ugnsrostad färskpotatis och massor av grönt. Paleo smulpaj med franskt bubbel.

Mellan varven hann jag både träna coren, springa ett par stegringslopp och yoga till äran av ettårsdagen för #Yoga30d, som senare blev #Beyoga365.

I dag vaknade jag fylld av sommarenergi. Nu är den verkligen här!
20140621-112055-40855604.jpg

23 reaktioner på ”Mår du bra i dag?

  1. Jag var lite trött och seg i går, vilket berodde på att jag kom i säng runt halv 3 och ändå inte kunde somna direkt. Efter att ha vaknat några gånger och vänt på mig, kastat av mig täcket eftersom det var för varmt osv, så vaknade jag sedan vid 6:10 och lyckades inte somna om förrän efter 9, då jag lyckades slumra till en stund till innan jag gick upp vid 9:45. Även om det blev en del alkohol i form av cider, snaps och vin (förhållandevis små mängder, utspritt på många timmar) så var jag långt ifrån att vara bakis, skakis och inte alls trött på släkten, eller övriga vi firade ihop med – vi tyckte snarare att det var synd fram mot eftermiddagen, efter lunch och kaffe när gästerna packade in sig i sina bilar för att rulla hemåt, och vi var glada åt att släkten (i det här fallet min bror med familj och min syster med familj) inte skulle åka någonstans. ;)

    Gilla

  2. Allt fint idag – trött men det är nog mest utebliven sömn än något annat. Höll mig liksom du till lite franskt bubbel men fisk i stället för grillat kött. Hoppade tårtan och mumsade jordgubbar i massor. Allt som allt en bra midsommar med goda vänner och hela familjen. Och hör och häpna – solen sken över Åhus!

    Gilla

  3. Idag fick jag min efterlängtade röda cykel – så fin, och nu planeras utflykter i mitt huvud. Jag mår bra. Lite för att jag tar mig tiden att vila. Övervila. Vila maximalt.

    Gilla

      1. Sjukt dålig på armhävningar. Man läser på många sidor att man INTE ska göra dem på knä men då jag inte orkar vanliga känns det som man borde kunna göra andra övningar som också stärker samtidigt dom man gör alternativa med hjälp av t ex en bänk eller ett bord.

        Gilla

      2. Nu äntligen ska jag svara dig, Ewa! Hjärnan är inte helt med mig inför semestern, lagom vimsig. Hur som helst: intressant det du säger, jag måste googla. Håller dock överhuvudtaget inte med om detta! Givetvis kan du göra armhävningar på knä om du inte orkar på fötterna! Dumheter. Du tränar bröst och axlar, precis som du gör på tå. Så det tycker jag verkligen att du ska fortsätta göra. Hur många orkar du på tå och hur många på knä i dag? Tycker också att du ska addera assisterande övningar. Nu under sommaren passar det kanske fint med bröstpress med gummiband eller i trx. Vill du att jag letar upp länkar åt dig eller är du genast med på hur jag tänker? På gymmet är såklart bänkpress en helt utmärkt övning som stöd till armhävningar. Bröstpress med hantlar funkar också. Tänk att det ska vara likt armhävningen, ungefär samma rörelse. Om du kan göra många på knä men få på tå kan du också be någon trycka ned dig i överläge, så att du bara gör dem excentriskt. Förstår du hur jag menar? Att du bara trycker upp, aldrig sänker ner. Bra knep!

        Gilla

      3. Ps, du behöver så klart inte vara beroende av någon som trycker ned dig heller utan kan ta närmsta väg ner – dvs bara snabbt släppa ner, sen långsamt trycka upp, snabbt släppa ned, långsamt trycka upp osv.

        Gilla

  4. Jag är faktiskt riktigt nöjd med min midsommar, vi åt otraditionell pulled pork till middag, gjorde kransar, dansade i ett tält hela natten och emellanåt gick jag ut och tittade på sjön och insåg att det är så himla, himla fint där jag bor. Det var svinkallt, typ 8 plusgrader och jäkligt blåsigt men det hör nästan till midsommar här uppe. På några ställen i Jämtland var det minusgrader också snöade det, så jag kände mig ganska lyckligt lottad över att det inte gjorde det där jag var. Så jag vaknar upp med en glad, tillfredsställd känsla i magen. Planen är att käka jordgubbar, körsbär och vattenmelon hela dagen typ, ute regnar det och är kallt så jag tänkte kura ner mig i soffan under täcket och titta på serier och sen fotboll. Drömdag känner jag!

    Gilla

Säg nåt!

