Inte jättetjock precis

IMG_4432

Du såg perfekt ut, din idiot, skriver Elbe i dag. Till sitt yngre, missnöjda jag. Som med all rätta kunde ha lagt tiden på att vara det motsatta.

Själv råkade jag just på bilden ovan. Oktober 2012. Varför lyckas jag aldrig bli smal? Jag är så dålig. tänkte jag då.

Du är hjärntvättad, din idiot.

Tur att de där pinniga benen aldrig gick av. Så att jag kunde sätta den ena foten framför den andra och ta några kliv mot en mer klarsynt bild av mig själv.

Inte jättetjock precis.

12 reaktioner på ”Inte jättetjock precis

  1. Men eller hur? Jäkla idiotjag som tyckte att jag var tjock med mina 54 kilon till 181 cm. HELT SINNESSJUKT. Jag vägde alldeles för lite då, men ändå tyckte jag att jag var så himla stor. Vad är det för fel liksom?

    Gilla

  2. Åh jag har också såna bilder, där jag minns att jag tyckte jag var ful, tjock och annat. Den tidigaste när jag var tio och tyckte mina lår såg tjocka ut i mina nya ridbyxor…galet! Sorgligt att inte se hur bra man egentligen är.

    Gilla

Säg nåt!

