Hudvård från Mádara

DSCN1706

Nu har jag testat rengöringskittet från Mádara i drygt en månad. Det kom med maj månads Natural Box och jag gillar det massor. Rengöringen består av ett skum, min favorit efter mousse, och kittet innehåller två krämer. En för kväll och en för morgon. Den för kvällen är lite fetare och kraftigare och båda doftar ljuuuvligt. Värmland. Skog. Och att det är två olika krämer känns självklart när jag använder dem. Jag har blivit högst förtjust i att packa in huden i den lite fetare på kvällen. Känns välgörande.

Det känns självklart gött att ha ekologiska produkter i ansiktet. Dessutom är de lätta och fräscha, vilket jag sällan tycker att krämer är. Skönt nu när jag först har ett tjockt lager av solkräm i fejjan. Rekommenderar dem verkligen!

När krämerna är slut kommer jag att återgå till min vanliga oljeprocedur, som jag gick ifrån i vintras eftersom huden plötsligt blev knas. Även om jag verkligen gillar Mádara är det skönt. Det känns så otroligt naturligt att tvätta och smörja med olja istället för kombinerade produkter. Dessutom billigt och praktiskt att ta med på sommarens resor. Bara ett par små flaskor.

På kroppen smörjer jag mig som vanligt med kokosolja från Kung Markatta ett par gånger i veckan. Luktar som en godis!

Hur gör du?

6 reaktioner på ”Hudvård från Mádara

  1. Använder ganska lite smink, har sällan foundation och puder och sådant som måste tvättas bort från ansiktet. Förutom vatten så brukar jag fräscha upp/rengöra med hemmagjort ansiktsvatten av ekologisk äppelcidervinäger och rengör/smörjer med markattas kokosolja. Tycker det funkar bra men har bara gjort så ett tag så vet inte hur min hy skulle reagera under andra årstider och påfrestningar. Jag har extrem blandhy, både väldigt fet som blir oljig hela tiden och väldigt lätt för att bli torr och fnasig.

    Gilla

  2. Jag tvättar ansiktet med vatten, funkar bra – sminkar mig ca en gång om året. Högt räknat. Jag använder just nu en ekologisk dag- och nattkräm, men tidigare använde jag mandelolja på ungefär samma sätt som du beskrev i inlägget du skrev. Jag ska nog tillbaka dit nu när hudkrämerna kommer ta slut vilken dag som helst. Funderar dock på hur jag ska göra med huden runt ögonen. Jag blir lätt svullen där och olja har inte funkat bra där. Får kanske köra ekologisk ögonkräm.

    Gilla

    1. Låter så härligt – snacka om ren hy! Jag älskar ju smink jag… Har dock själv aldrig använt ögonkräm, även om jag har ett par från Madara och Apoteket. Jag borde säkert men är lat. Olja där håller jag med om att du ska undvika, det blir nog lite tungt?

      Gilla

Säg nåt!

