Simning som ljumskträning – och hur en slipper flasha rumpan

20140611-151631-54991506.jpg
Simning måndag, åtta kilometer solhet löpning tisdag, mark och böj i dag. Mina ben: genomgående… slut.

Jag funderar mycket på vad det var med den där simningen som gick så hårt åt ljumskarna? Intressant. Har svårt att komma åt dem annars så det är uppskattat.

På tal om ljumskarna har jag följt min syrras parisiska exempel och dragit på mig cykelbyxor under lilla kjolen i dag. Känns betydligt tryggare och mer påklätt än att riskera visa gumpen. Bra tips till er andra som saknar rejäla trosor i garderoben ;-)

Går du sorglös och byxlös i dessa heta tider, eller känner du dig som jag lite naken barbent?

14 reaktioner på ”Simning som ljumskträning – och hur en slipper flasha rumpan

  1. ÅÅh, jag har en likadan kjol! Köpte den typ 2010 på Åhlens tror jag… Den fanns även i helsvart vilket jag ångrar bittert idag att jag inte slog till på den också. Så härlig modell! :)

    Gilla

  2. Jag har klippt av strumpbyxor så de går ner en bit på låren = funkar skitbra! Dels känns det inte lika naket, och en slipper skav mellan låren.

    Gilla

    1. åh vad smart! Det här med lårskavet hade jag faktiskt glömt bort, efter några år som minibelårad. Nu när jag har köttet tillbaka ba… oj oj, det gör ju ont att vara barbent?! Ska testa ditt tips! De repar alltså inte upp sig..? har alrig klippt i nylon.

      Gilla

      1. Ja, herreminje vad oskönt det är med lårskav. Jag har skippat kjol och klänning många gånger pga velat undvika skavet, men tack vare mina avklippta strumpbyxor blir även klänningar och kjolar använda numera. Närå, de repar inte upp sig. Däremot får en akta sig för att klippa av för mycket så de inte blir för korta, då korvar de upp sig uppåt och det blir skav ändå. Däremot har jag lärt mig att inte köra på de allra tunnaste strumpbyxorna pga jag lätt råkar fixa maskor och hål om de är supertunna.

        Gilla

      1. ;) Det beror alldeles på det!

        Fast ärligt talat är jag mer en shortsperson än en kjoldito och shortsen får gärna vara korta men då sitter de ju ihop i grenen så de inte kan flaxa upp och flasha skinkorna ändå. :D

        Gilla

Säg nåt!

