Det här med upptäcktslöpning

20140607-110023-39623811.jpg
Jag vill ju också vara – och är nog – en sån som ”älskar att upptäcka nya städer i löparskorna”. Men det går bara inte på en sån här weekend! Har liksom inte helt outsinlig energi? Vi vandrar omkring från morgon till kväll här och visst skulle jag kunna sticka till mig en löptur mellan varven. Men orka det?

Fötterna är ju som fotbollar av allt vandrande som det är!

Ändå, som sagt, lockar tanken. Vad härligt det är när det blir av, eller hur? Jogga runt och fota och glo.

Nä, sånt får vara förbehållet jobbresor och så. När jag inte rör mig lika mycket som det är.

Tills dess trycker jag ner de svullna fötterna i gympaskorna för ännu ett par mil i sakta mak.

Upptäcktslöper du på semester i en ny stad?

12 reaktioner på ”Det här med upptäcktslöpning

  1. Jag brukar upptäcktspromenera istället. Passar bättre för mig och oftast har jag rest med någon som helst inte springer och det är ju roligare att upptäcka staden med en vän vid sin sida än själv =)

    Gilla

  2. Ja fast utan tvång. Blir det en tur på en tredagarsweekend är det bra liksom. Love it! Kör morgon helst, eller sen eftermiddag istället för lång fix innan middagen.
    Men går man massa är det ju aktivt så det räcker, men kanske är det känslan i att man känns som en del av platsen och människorna där lite mer när man joggar. Ich bin ein pariser, eller så. :)

    Gilla

    1. Ja, jag tycker faktiskt att det är lite som du avslutar där. Plus att jag alltid springer ensam på resa (har hittills aldrig haft intresserat resesällskap ;=)). Vilket ju ännu mer skapar känslan av att vara med, tycker jag, eftersom jag då inte har min vanliga värld med mig. Om du förstår hur jag menar ;=) Men jo, aktivitetsmässigt räcker det så att det blir över att gå. Puh. Fortfarande trött i bena.

      Gilla

  3. Jag gör det ibland men tycker också att det är minst lika bra att spara fötter och energi till allt vandrande. Brukar nuförtiden föredra lite morgonstyrka på hotellgym.

    Gilla

  4. Upptäcktslöpa har börjat bli min grej, i alla fall under de senaste årens resor. Jag vill dock inte göra det till ett tvång pga då kan min hjärna slå bakut och vägra trots att jag egentligen vill. Men att springa i nya städer – fantastiskt! Speciellt på morgonen.

    Gilla

Säg nåt!

