Att mata kreativiteten

DSCN1966

Lediga dagar, alltså! Susar förbi så löjligt fort. I dag försvann så där tre–fyra timmar utan att jag märkte det, när jag satt och pillade i InDesign. Måste verkligen bli bättre på att mata min kreativitet! Så att den inte slutar komma hem på kvällen.

Men, de där grejerna som gör att vi helt tappar omvärlden, tid och rum? Är inte det dom allra bästa? Vilka sådana har du? Tar du hand om dem som du ska?

Efter pillet hade min planerade löpning raskt pinnat ner i prio och jag hann en halvtimme istället för tänkta dubbla. Men det var strålande! Äntligen kan jag njuta på i mitt softa 5:50-tempo igen ;=)

En riktigt stadig lunch senare (se ovan! Fett bra) ska jag nu puttra mot flygbussen. Nytt land, ny stad, med familjemedlemmar jag alltid haft. Fint!

4 reaktioner på ”Att mata kreativiteten

  1. InDesign är kul! Folk pratar ibland om sådan saker de blir alldeles uppslukade av, så att de glömmer att tiden går glömmer att äta och känner inte ens att de är hungriga. Jag har nog inga sådan grejer – jag känner ALLTID när jag blir hungrig (och det har sällan gått speciellt lång tid). Däremot tränade jag golf i 1,5 timme med min favoritinstruktör häromdagen och insåg efteråt att jag inte tagit en enda klunk vatten, och det händer aldrig.. ;)

    Gilla

Säg nåt!

