Bra böcker om Raw food

ATN102~1

Jag är sugen på mer raw food i mitt liv igen. Det är väl sommaren. Få matgenrer passar så bra i värmen, eller hur?

Men. Jag behöver en bok, allra minst. Med recept i. Enkla. Inga konstigheter. Jag tänkte så klart börja med att klicka hem Hello Green, som du ser här ovan. Den är ju skriven av min goa gamla dagisvän.

Men du kanske har tips? Någon du läst och gillat, orkat laga ur fler gånger än en-två? Peppra mig!

14 reaktioner på ”Bra böcker om Raw food

  1. Jag lånade två på bibblan sist. Oh how she glows och den galna sexiga dieten. Jag älskade den första och ville laga typ allt på en gång, mums! Den andra innehöll också bra recept men fick lite omvänd effekt. Det var så mycket runt omkring med tarmsköljningar och miljö och etik att jag blev lite avskräckt. Det kändes helt plötsligt så stort och omständligt allting, glädjen försvann och jag fick mer dåligt samvete för att jag inte redan är raw fantast och vegan. Men du som har kommit lite längre på din hälsoresa har nog större behållning av den, den är nog jättebra egentligen! Nu har jag reserverat den du tipsade om och väntar dessutom på att få låna härligt hälsosam och skogens skafferi, de tycker jag verkar bra. Och titta vad jag hittade när jag surfade förut, jag bor i Karlstad och vet att du också har Värmlandskopplingar. Visst verkar det kul?:)
    http://www.living-food.se/

    Gilla

  2. Gillar bland annat Erica Palmkrantz ”Raw Food på Svenska” (innehåller bland annat min favvosallad) och och Vibeke Amdisens ”Pigg och glad med raw food” (mums för raw food peston).

    Gilla

  3. Det har absolut med sommaren att göra! Mina böcker har stått orörda hela vintern och jag har inte varit sugen alls. Tvärtom drömt om grytor och varma soppor. Men nu har rawfoodböckerna börjat skrika på mig och jag älskar det. Har ett par böcker av Erica Palmkrantz och tycker de är bra. Har dock inget att jämföra med :)

    Gilla

    1. Jag har bläddrat i hennes böcker flera gånger, men det har aldrig blivit av… jag är ju otroligt lat när det kommer till mat. Helst skulle jag alltid köpa allt färdigt på något fräscht ställe…

      Gilla

    1. Jag ”byter” bara nåt mål då och då – annars blir det för mycket en grej för mig. Ser det mer som alternativ till en god sallad, liksom. Jag tror att rätt då människor går all in, faktiskt. Det är inte helt lätt om en vill behålla ett socialt liv… Också klurigt att täcka näringsbehovet, kräver mycket kunskap och intresse!

      Gilla

  4. Jag har bara ”Raw food” av Erica Palmcrantz men den använder jag mycket. Basic. Eller nu har jag förresten två – köpte en tjock härlig av Julie Rodwell på loppis igår. För fem kronor! Loppislycka…

    Gilla

  5. Min mobil tyckte visst inte jag skulle skriva klart. Ovanstående är underbar, annars gillar jag pigg och glad med raw food. Om man vill hålla det enkelt och smakrikt :-)

    Gilla

Säg nåt!

