Drick mer grönsaker!

DSCN1895
Min absoluta favorit just nu.

I vintras köpte vi råsaftscentrifug och användandet går onekligen i vågor. Just nu är jag inne i en period med juicesug. Fruktvarianterna har dock aldrig varit min grej – jag blev juicy först när jag upptäckte de gröna smakerna. Den här från Brämhults är helt perfekt on the go. Fänkål, mmm! Och juice på äpple är verkligen något helt annat när det blandas med andra gröna grejer, jämfört med slisket jag drack som barn.

Så här gör jag min favvojuice i egen press:

  • Ett par-tre stjälkar selleri
  • En hand spenat
  • En stor bit gurka
  • Ett halvt päron
  • En kvarts citron

Galet gott! Allt eko så klart.

2 reaktioner på ”Drick mer grönsaker!

Säg nåt!

