Vårruset 2014

DSCN1870
Nä, jag nådde inte mitt mål på Vårruset i år. Jag tog mig inte under 25 minuter. 42 sekunder till att skala bort. Men. Jag gav ta mig tusan allt! Läskigt, jobbigt och ändå belönande.

De första 2,5 kilometerna var som en dröm. Vädret perfekt – svalt, soligt – allt flöt på. Benen, andningen, lugnet. Därefter blev det tungt. Tungt! Kroppen kändes lika pigg som tidigare, men lungorna! De behöver visst träna lite till…

Inför alla lopp jag har gjort har jag kommit igång sent. Halvmaran 2012 föregicks av sex veckors träning. Vårruset av fyra. Kroppen vill ha längre tid än så på sig, inte minst för att leder och ligament ska hinna med och definitivt om du vill göra grymma resultat (och inte är en galen talang förstås ;=)) Min ansträngningsastma (som jag medicinerar mot, fyra doser kortison per dag) skulle säkerligen också må bättre om jag trappade upp i lugn och ro. Nu när jag är ännu ett år äldre ska jag se till att minnas det! Och jag skulle inte råda dig att göra som mig.

Mitt nästa mål är halvmaran i höst. Och med tanke på min ovanligt långa förberedelsetid torde ju den gå som en dans!

Tack tack tack Team Stockholm för att jag får springa med er. Tack B.A.B.Y för sponsen och Johanna för tålamodet. Mest av allt är jag helt otroligt tacksam över att ni blivit en helt naturlig del av mitt liv.DSCN1878Födelsedagspresent från teamet!

DSCN1874Picknick!

12 reaktioner på ”Vårruset 2014

  1. Bra jobbat Jeanna! Jag ska springa om en och en halv vecka, har tränat cirka en gång. Vet inte riktigt hur det här ska gå… Förra året så var jag sjuk veckorna innan loppet och hade en migränattack kvällen innan så uppladdningen var ju inte precis den allra bästa, så jag hade ju planerat att jag skulle träna ordentligt det här året meeeen sen kom det en utmattning i vägen och efter det har det varit väldigt enkelt att planera, men desto svårare att utföra… Det får bli lite som det blir helt enkelt!

    Gilla

    1. Jamen låt det bli som det blir, Paula! Är det inte alldeles tillräckligt att jogga, promenera eller varva mellan de två? Ärligt talat? Njut istället! Det är ju så mycket härligare egentligen.

      Gilla

Säg nåt!

