Världens sämst morsa

IMG_9196

I dag hade jag tänkt inleda med att skriva några filosofiska rader om hur är det känns att fylla 28. Vilket jag gör i dag. Hurra!

Istället började jag dagen med att klämma min katt i ytterdörren och ligga på golvet och grina medan hon gömde sig under sängen. Till sist sprang jag, sjukt ångestfylld men efter telefontröst från karl, till jobbet för ett möte jag inte kunde missa.

Fy tusan. Alla som nån gång har råkat skada barn/husdjur/annan förstår hur jag kände. Alla som har katt vet att det är bäst att lämna dem i fred när de har ont, även om det är det sista en vill.

När jag kom hem igen efter födelsedagslunch med kollega Anna mådde katten fint igen. Ganska stillsam, säkert lite tagen men utan synliga bekymmer.

Vilken födelsedag!

2 reaktioner på ”Världens sämst morsa

  1. Åh det råkade jag göra med min katt fast en garderobsdörr. Vad hemskt det var och vad dåligt jag mådde. Men hon klarade sig utan skador. Ännu hemskare var när hon fastnade med en klo i en barnvagn och skrek av smärta. Vilken ångest innan jag fick loss henne. Men också det klarade hon utan bestående skador tack och lov.

    Gilla

Säg nåt!

