Bra grejer just nu

Smaljeansen! är tillbaka. Efter en vår med allmän hälso-opepp (för mig alltså) – eller snarare hälsotrend-opepp – kommer Elbe tillbaka och gör hälsa enkelt igen. Det är ju bara livet, liksom. Att leva. Inga konstigheter. Snyggt förpackat, enkelt formulerat och så färgglatt att min pepp nästan smäller av. Gud, är så kär i dig Smalis!!!

Val till Europaparlamentet. Självklart ska du rösta! För du tror ju på demokrati, du vill ta chansen att vara med och bestämma och du vill bidra till att rasism och annat skrutt som just du inte gillar puttas undan. Själv var jag ivrig och lämnade in min lapp redan 15 dagar i förtid. Så nöjd med mitt kryss. Med hjärtat.

Meningen med hela skiten. Bästa självhjälpsboken som jag läst och då vet jag inte ens om den är menad att vara en sådan. Men det är den. I stora partier genial. I några andra lätt banal, men det kan vi leva med. Och du. Oroa dig inte om du faktiskt inte känner någon särskild, magisk mening med hela skiten. Att leva och låta leva är ett syfte så gott som någon. Mvh byter mål och mening lika ofta som solen går opp.

9 reaktioner på ”Bra grejer just nu

    1. Jag tog med mig två lappar in i båset, bestämde mig på stället och har inte ångrat mig en sekund! Jag är så sjukt ambivalent med allt så jag måste liksom vara toksnabb så att jag lurar mig själv.

      Gilla

    2. Säger som Anna, att rösta känns självklart, men vet inte alls på vem.. Eller jo, finns väl några det lutar mer åt, men långt ifrån säker..

      Gilla

Säg nåt!

