Nya löparskor från Saucony

IMG_0069

Så. I lördags fick dessa nya tofflor från Saucony flytta hem till mig. Jag ägnade säkert en timme åt att pröva ut dem på Löplabbet – alltid lika kul att få nörda med någon lika intresserad.

Jag har inte sprungit många steg i något annat än Asics tidigare, men var förstås helt beslutsam att bara ta de jag rekommenderades och trivdes i, utan att titta bakåt eller tänka så mycket alls.

Nu har vi gjort tre olika rundor – ett snabbt, ett långt och ett intervallpass – tillsammans och jag har absolut inget att anmärka på. De bara är. Och det måste ju vara löparskornas bästa grej! Den här modellen är rätt dämpad, vilket jag tycker passar mig. Barfotatrenden lockade aldrig riktigt, men jag vet att många har mått fint av den.

Jag nöjer mig med ett par skor eftersom min löpning går i perioder. Det tar lång tid innan jag sliter ut dem. Jag väljer därför också ett par allroundskor som funkar på alla underlag. Men om du springer mycket och på olika underlag kan det förstås vara en bra idé att ha flera att byta med.

Vad tänker du särskilt på när du köper nya skor?

En reaktion på ”Nya löparskor från Saucony

  1. Spännande, jag ska köpa nya skor snart och tänker likadant – ta de jag rekommenderas och som känns sköna, och släppa ”favoritmärket”. Återkommer!

    (Knät? Jodå, lång historia, som jag kan maila som du vill, ifall du fortfarande har problem, eller vill ha lite input på förebyggande tankar?)

    Gilla

Säg nåt!

