Från kohagen till ankdammen (och som jag älskar dem båda två!)

DSCN1830

God morgon, darlings! Jag är åter i Stockholm för att gå på kriskommunikationskonferens och äta middag med mitt lag på Vårruset, Team Stockholm.

Förra året sidekickade jag min kommunikationsdirektör som keynotespeaker på samma konferens och då tänkte jag att det skulle vara så oerhört skönt att få gå på en seminarium och bara… lyssna. Slippa nervewrecking och armsvett. Oh well, nu har jag gjort det en gång och börjar på nytt bli sugen på att få stå på scenen själv igen ;-) Det ger så galet mycket tillbaka tycker jag. Men det får vänta, i dag ägnar jag mig åt att suga upp allt jag kan av andra föreläsare – älskar såna här inspirationsdagar.

I övrigt borde jag ta vilodag, men vi får se… har en bortglömd liten muskelgrupp som kan behöva en påminnelse.

Vad händer hos dig i dag?

5 reaktioner på ”Från kohagen till ankdammen (och som jag älskar dem båda två!)

  1. Har tillbringat en del tid med att njuta ute i solen, nu är det snart dags att göra mig i ordning för att dra i väg för att instruera kvällens pass – bodybalance samt ett teamcycling pass för ett gäng hockeyjuniorer som gör viss del av sin försäsongsträning hos oss, lite mellis först bara.

    Gilla

      1. Det är lite olika. Vi kör med två gäng och i just det gänget jag körde med i går så är det några som har väldigt svårt att fokusera. Det gäller absolut inte alla, men vissa av dem snackar alldeles för mycket (ända tills de flåsar så mycket att de inte klarar av att prata och just i går valde jag att köra ganska hårt med, delvis av just den anledningen), lyssnar inte på instruktioner och allmänt fjantar sig (”leker” på cykeln utan tanke på varken säker eller effektiv träning och helt utan att bry sig om mina instruktioner). Vissa av dem är peppade, och intresserade. Vi kör med pulsband och visar siffrorna på projektor, använder pulszoner i olika färger för att ligga i rätt intensitet osv och det är kul och effektivt. En del frågar mycket om det och vill ”ligga rätt”, undrar hur det funkar och så.

        Andra gänget som jag oftast kör med är mycket bättre och då är det bara kul – och jobbigt eftersom det är rätt tuffa pass. Vi kör 40 min effektiv cykeltid (uppvärmning + kondition – sedan tillkommer nedvarvning och stretching) och i går hade jag 9 min i ”röd zon” vilket innebär +90 % av maxpuls. Då är det rätt tufft att hålla koll på tider och prata samtidigt. ;)

        Gilla

Säg nåt!

