Nyponbuskar, nyponbuskar

20140518-201438.jpg

Så gick det ett dygn och vips var jag på Öland! Har bara varit här ett par timmar, men redan hunnit säga ”ska vi inte flytta hit, allt är ju ändå bättre här..?” cirka tre tusen gånger. Jag är så trött på Stockholm, alla lever samma liv.

Nåja. Den känslan har garanterat snart passerat – omväxling förnöjer och skalar av. Särskilt när bytet betyder grönska, gräs som nyss vattnats av himlen och syrerik luft.

I morgon ska jag testa nya skorna på en lite längre runda, ordinerat av coachen aka min man. Han själv springer inte en meter men han är toppen att rådgöra med. Så, samla kilometer it is! Längtar.

Först: världens godaste varmrökta lax och nyponbuskar, nyponbuskar. Katten undersöker noggrant varenda vrå, till synes lika lycklig över ombytet som jag.

Du?

9 reaktioner på ”Nyponbuskar, nyponbuskar

  1. haha, det finns en winnerbäck-låt för alla tillfällen, eller hur? Och man behöver ombyte, ny luft, nytt syre, för både kropp och själ. Underbara vyer!

    Gilla

  2. Nyponbuskar, nyponbuskar, hela vägen nyponbuskar. Favoritraden ur en av favoritlåtarna från den tid jag lyssnade mycket på Winnerbäck. Ganska sjukt hur bra låttexter sitter, från min tid som Backstreet boys-fan för 100 år sedan kan jag nästan alla låtar. Que?

    Gilla

  3. Jag förstår känslan.
    Sen är jag sällan i Stockholm och de gånger jag är där är det rätt mysigt. Men jag får ingen ”Här vill jag bo”-känsla. Tycker folk stressar ALLDELES för mycket (och är för utseende-prestations-fixerade). Inte alla, men för många… ;-)

    Ser ut som ni har det riktigt mysigt!
    Kram M

    Gilla

  4. Men åh vad härligt! Jag åker också mot landet imorgon, fast Dalarna. Det ska bli skönt med gräs under bara fötter, kaffe på trappan och sånt. Det blir inte så himla mycket av den varan i lägenhet.

    Gilla

Säg nåt!

