Löparvecka, hej hej

20140512-082905.jpg

Ny vecka, ny plan. Dags att klippa gymmet ännu lite mer för att orka den där löpningen. Jag vet att det finns tuffa brudar som balanserar gymmet med 20 timmar löpning i veckan. Men jag pallar inte det. Inte just nu. Eller alltså, 20 timmar löpning är så klart inte aktuellt, det är Vårruset jag ska springa nu ;-)

Så, fyra tunga pass i gymmet blev tre och nu alltså två. Allt för att spara på benen. Min gymträning fokuserar ju just nu på benen. Och… ja, orka en ganska tung jobbvecka också. Återigen: jobbet trumfar träningen. hushåll med energin hörrni! Och ja, det handlar bara om två veckor, sen går livet vidare (igen).

Vad fokuserar du på i veckan?

6 reaktioner på ”Löparvecka, hej hej

  1. Fokus den här veckan ligger på jobbet och jag blir glad för varje träningsstund jag får just nu även om de inte blir så många. Jag väljer att hylla varje gång jag får tillfället att höja pulsen istället för de gånger jag behöver avstå. Har dock bestämt att få in ett morgonträningspass den här veckan. Det är ju en himla fin känsla att kliva in på jobbet nytränad! Ha en fin vecka!

    Gilla

  2. Åh rött läppstift, vackert! <3
    Så tråkigt att behöva prioritera, tänk att vara bäst på allt! Jag önskar att jag hade tålamod och disciplin för att fokusera på löpningen, den kommer långt ner numera. Främst för att jag motiveras av mina framsteg på gymmet, kan liksom inte låta bli. Tyvärr har kroppen gått och blivit trött och sliten av lärarpraktik, helgjobb och långt att åka, så nu blir det en återhämtningsvecka. Dock låter jag inte helt bli gymmet utan kör på lättare vikter och flera reps och hoppas att kunna riva av något yoga-inspirerat pass någon dag. Vad roligt för dig att ägna dig åt löpning nu, våren är en härlig tid att springa på! Njut för mig också :)

    Gilla

  3. Jag ska också jobba med att hushålla med energin. Jag tränar nämligen inte ensam numera utan har en yttepyttemänniska med mig i magen. Hen har hittills uppfört sig exemplariskt, medan jag har varit lite tjurig över att inte kunna träna på samma sätt som tidigare. Men det är en nyttig lärdom för mig att backa lite liksom :)

    Gilla

  4. Så tjusig du är!
    Jag tycker den där balansen mellan löpning och styrka är så svår! Jag vill ju liksom helst springa jämt men inser att styrka är viktigt och bra för just löpningen, ändå har jag svårt att peta in den. Vill liksom inte offra löppass. Nu är jag ju en ganska ny tränande människa också så jag känner att jag behöver en del tid till återhämtning och så ska det också få plats.

    Gilla

Säg nåt!

