Tung löparkropp

IMG_0047

Cheezus så skruttig min kropp känns just nu! Löpmässigt. Kan inte minnas att jag tidigare har blivit så här slut av att springa så där fem–åtta kilometer. Det är lika tungt varje gång.

Det senaste åren har jag lagt på mig en del vikt och det känns. Kroppen är tyngre än vad jag är van. Vad kroppen är van. Inte konstigt att det känns… tungt.

Jag har heller aldrig haft ett sånt pannben som jag har i dag. Tack tack tack tunga jäkla stång för det. Den har gjort mig tuffare. Mindre skraj för smärta.

Jag kommer att få slita om jag ska lyckas göra en bättre tid på Vårruset i år. Jag har börjat fatta det. Och ja. Det är klart jag ska. Jag ska ska ska klara det.

Men först… En margarita ;=)

Skön lördagskväll, alla fina ni!

12 reaktioner på ”Tung löparkropp

  1. Pannbenet är säkert det som tar dig långt här i livet… men om det innebär envishet kan det ju medföra ett och annat löppass utanför bekvämlighetszonen :) . Vacker så det förslår är du iaf!

    Gilla

Säg nåt!

