Svett & etikett på SVT Flow

http://www.svtflow.se/svett-och-etikett

Jag har alltid gillat både Kalle (gammal blogg här) och Brita Zackari, och kastade mig därför över Svett & etikett när det kom ut på SVT Flow förra veckan. Första avsnittet handlade om kroppsbygge och andra om yoga. Två favvoämnen alltså! Och det är trevligt. Intelligent. Ärligt. Väldigt tidstypiskt. Ett program jag saknat! Träning på ett sätt som jag själv konsumerar, tänker och pratar om det. Väldigt långt ifrån Womens Health och Topphälsa och sånt. Det enda jag hade önskat är givetvis en kvinnlig medprogramledare. Mest för att få titta på en stark tjej! Det händer för sällan att såna syns. Nästa vecka är ämnet strongman, gissa vem som längtar!

Har du kollat?

13 reaktioner på ”Svett & etikett på SVT Flow

  1. TACK för tipset. Detta kan vara det bästa träningsprogram jag någonsin sett. Galet intressant, roligt och underhållande – som det mesta som Kalle pressat ut i cyberspace de senaste åren (y)

    Gilla

  2. Åh tack för tipset, skitbra program! Skrattade för fullt för mig själv här hemma när jag såg avsnittet om Bodybuilding haha :D och programmet om yoga fick mig att längta efter att börja med det igen. När jag är mindre lik en flodhäst i kroppen. wiii!

    Gilla

  3. Ja! Och jag älskar det! Nyanserat och intressant. Och som ”Emma” skrev så är ju läkaren plus experterna kvinnor. Jag är nyfiken, vad läser du för träningstidningar? Om du läser några… Personligen klarar jag inte Womens Health eller Topphälsa. Så dubbelt hela tiden. Ena sidan ” Bli nöjd med din kropp” för att andra sidan ”Rasa i vikt med superdieten” , ” Få platt mage NU”…etc Jag förstår att det säljer men tycker att det är såååååå fel att tjejer och kvinnor ständigt ska matas med sådana artiklar. Det blir inte bra! ett tag prenumrerade jag på Runners World för att jag gillar löpning, det var inte alls sånt fokus, men numrena är lite samma sak. Det räcker att köpa lösnummer lite då och då. Men hade gärna läst en riktigt bra träningstidning som inte föder och göder kroppshets utan fokuserar på BRA grejer- träningsglädje, inspiration och balans. Har du hittat ngn sådan ? :) Annars får jag nöja mig med din blogg tills vidare, den har verkligen det! Tack för det!

    Gilla

  4. Det är fantastiskt, älskar både Kalle och Brita! Håller med om att det hade varit kul med en kvinnlig programledare men gillar ändå att båda tränings-coacherna så här långt varit kvinnor plus läkaren som han bollar med.

    Gilla

Säg nåt!

