Dagens flipp & flopp

Dagens…

FLIPP

Att ha 3*15-vecka på gymmet. Det är så skönvidrigt att träna med många (många för mig!) repetitioner. Musten går ur mig på ett helt annat sätt och jag hatälskar mjölksyran.

FLOPP

Pinsamma faktarutan i dagens DN nedan. Senast jag kollade hade Rebecca och Fiona mammor också. Deras yrken kanske ses som irrelevanta i sammanhanget (Rebeccas mamma är dock rätt känd skådis etc, systerbranschen alltså. Vad Fionas mamma gör vet jag däremot inte) men det ser skitlöjligt ut. Skämmes för att ni går på såna klichéer, DN.

IMG_0038

10 reaktioner på ”Dagens flipp & flopp

  1. Flipp: att jag jobbat av en timme. Flopp: pollen som liksom tvingar sig in i min näsa. Har kikat på dina tidigare inlägg och blev sugen på naanbröd. Men gluten är inte min melodi. Men gott är det! Det där med att slappa på beställning: det vill jag också bli bättre på!

    Gilla

      1. Jorå det tror jag. Men när jag tänker på Naan, då är det där goda med massa gluten i :) :)

        Gilla

  2. Bah! på floppen. Jag blir tokig. En annan sak som jag blir tokig på är att som tjej blir en fortfarande klassad som antingen fröken eller fru, exempelvis på SAS. En respekteras inte som sin egen, och jag får lust att välja herr bara för att.

    Gilla

  3. Håller med, riktig FLOPP! Kan inte media börja bli så där PK som de anklagas att vara någon gång. Tycker tyvärr det här är vardag ju.. Vore så skönt att kunna öppna tidningen och vara säker på att inte mötas av nåt sexistiskt/rasistiskt/allmänt unkna formuleringar.

    Dagens tips: Lysnna på P1 dokumentär om Soran Ismail http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/364615?programid=909

    Ha en fin kväll och vecka Jeanna! :)

    Gilla

    1. DN är ju i och för sig ganska så ”säker”. Om en vill bli upprörd, arg och irriterad så är ju NWT:s ledare när de skriver om jämställdhet ett säkert kort. Eller ledaren överlag. Det träffar aldrig fel. ;)

      Gilla

Säg nåt!

