Hur gymmar en kvällstid?

20140424-092019.jpg

Idag tar jag en extra vilomorgon eftersom kroppen kändes sliten tidigare i veckan. Lite extra sömn och jag känner mig som ny. Funderar på om jag ska våga mig på kvällsträning men alltså… tanken på ett eventuellt fullt gym lockar fram grimaser redan nu.

Hur gör ni andra? Pallar ni gymmet kvällstid? Strategier för att behålla tålamodet?

Annonser

16 reaktioner på ”Hur gymmar en kvällstid?

  1. Det är en inställningsfråga tycker jag! Jag älskar att köra på kvällen när det är fullt i gymet! Alltid blir man inspirerad eller lär sig nån ny grym övning av någon annan. Och vågar man fråga så brukar man få köra emellan nån annans set. Om inte så är det ett perfekt tillfälle för några pulshöjande övningar, typ burpees, upphopp eller mountain climbers.
    Jag bor i LA för tillfället och tränar på ett riktigt ”byggargym” (golds gym i venice) och här är alla, gammal som ung, tränad som otränad så trevliga och sociala. Hade varit trevligt att se samma inställning på gymen i Sverige och inte att folk undviker varandra så gott det går.
    Lång kommentar, jag vet! Men hoppas du kom iväg och körde ett härligt (kvälls)pass!
    Kramar från andra sidan klotet!

    Gilla

    1. Hej Neda! Först tänkte jag okeeeej, en optimist. Jag är ju som du förstår det motsatta, hehe. Sen såg jag att du bor i LA och då hajade jag, för du har nog helt rätt i att det är en annan stämning här. Här blir en ju, inklusive jag själv, mest störd av att dela redskap osv. Vi pratar ju inte så här – vi pratar ju inte alls. Tänk vad mycket mysigare det vore om vi också var glada och sociala på gymmen här! Då tror jag som du, att trängseln skulle sluta vara ett problem eller något jobbigt. Kram och grattis till dig som får sol och LA! :)

      Gilla

  2. Gillar inte kvällsgym men ibland måste jag av praktiska skäl och då tänker jag såhär:
    1. Nu ska jag passa på att åka snålskjuts på den energi som finns här. Ofta är tempot och musiken på gymmet högre på kvällen, det är mindre pensionärer och mer hårt satsande. Det finns en chans att hämta inspiration och pepp!
    2. Jag har mer mat i systemet, inte bara frukost utan en hel dags intag. Nu ska jag utnyttja den extra energin!

    Man får göra sitt bästa helt enkelt, jag brukar tänka att kvällsgym är bättre än inget gym alls:)

    Gilla

    1. Bra tips, jag ska verkligen tänka så i kväll, när jag ska testa. Extra bra på fredag vid 18, då är det bara järngänget där, haha. Förut brukade jag älska att träna just exakt då just därför, men morgonen är onekligen bekvämast. Kram!

      Gilla

  3. Tror inte mitt gym (studentgym) blir så fullt som citygym säkert blir men är det mycket folk som det alltid är på kvällarna vid 17-19 så brukar jag också gå in i en bubbla, använda eventuell irritation till att motivera tyngre lyft, eller köra cirkelpass på en tom yta som finns för totalövningar etc. Det minskar risken för att få vänta eller ta upp maskiner. Ett rack på vårt gym brukar dock vara upptaget mellan 30-60 min tycker jag man får räkna med på kvällarna :) superbra blogg!

    Gilla

  4. Jag har hittat lyckotiderna på mitt gym och lyckas matcha dem ganska bra, alltså inte efter kl 17. Jag kan inte styrketräna för tidigt- måste ha fyllt på med mat först, kan inte heller träna försent eftersom jag inte äter efter kl 20 (periodisk fasta á la 16:8). Men jag känner inte så många i min stad ännu. Oavsett så går jag till gymmet för att göra min grej, styrketräning innebär timmar av psykisk och mental förberedelse i form av visualisering, i princip varje dag. Då tänker jag inte på att det är mycket folk där. Ibland kan jag vakna upp ur min gymbubbla och helt plötsligt inse att tiotals människor helt plötsligt dykt upp! Speciellt när jag har musik på. Nä, jag är inte mycket för att socialisera på gymmet, så med rätt inställning är människorna där inte heller distraherande. Förutom när de tar mina stänger eller maskiner ;) då får man snällt vänta på sin tur pch värma upp och föreställa sig själv superstark!

    Gilla

    1. Ja just så! Jag stör mig absolut inte på att det är mycket folk – men jag gillar inte att inte veta om jag kan få en stång nu eller om en timme. Kontrollfreak vem..? :) kanske skulle ta och utmana den sida lite, hehe…

      Gilla

  5. När jag började jobba för ett år sen slutade jag i princip styrketräna. Några morgonträningar har det blivit, någon lunchträning också men mest löpning och gruppträning. Förutom senaste fyra månaderna då jag knappt tränat alls … 👎

    Gilla

  6. Jag kvällstränar varje dag, iaf på vardagarna. Efter jobbet. Fullt gym, jo. Men det är bara att stänga in sig i en bubbla, göra sitt liksom. Körde du eller?

    Gilla

  7. Jag tränar ofta den sämsta tiden, mellan 17 o 19. HATAR!
    Gör det för att träna med pojkvännen mig som slutar 16.30. Jag slutar 12.30 och åker ju helst direkt till gymmet efter det, då är det lugnt.

    Jag får mer tid med pojkvännen, men blir galet irriterad på allt folk o all väntan. Ofta går det ut över hela jäkla passet! Så frågan är om det är värt det, haha!

    Gilla

  8. På kvällen brukar jag faktiskt kolla så att min Indoor walking-sal är ledig och träna där. Mest crosstrainer då; övar svagheter och nya låtar, kan variera och träna både benstyrka och flås. Sen kanske jag klämmer in någon styrkeövning med egen kroppsvikt. Men ute bland alla människor hänger jag faktiskt inte så mycket. Gör jag det slutar det mest med att jag går omkring planlöst och tar det som är ledigt… :)

    Gilla

  9. Nej, inte en chans. Och eftersom det är massor av folk också på eftermiddagarna nu för tiden så har jag inte varit på gymmet på över två månader. Snacka om att kasta pengar i sjön.

    Gilla

  10. Pallar inte. Då får jag vara sugen på ett detblirsomdetblir-pass i så fall. Vilket kan vara trevligt men har man ställt in sig på vissa grejer vill man köra vissa grejer. Så morgon är bäst!

    Gilla

  11. Gymmar grymt sällan men när jag gör det vill jag vara i fred och ha obegränsad tillgång till alla redskap utan att behöva vänta och utan att stressas av att andra väntar på mig. Förmiddag it is, alltså!

    Gilla

  12. Pallar inte kvällsgym. Mitt tålamod är på noll i normalt läge så det sparkar bakut om jag försöker mig på att gymma när det är en miljard människor på liten yta. Ryser av obehag bara av tanken. Tränar jag kvällstid blir det utomhus eller hemma. Ser fram emot en massa utomhusträning nu i vår och i sommar, just nu känns det som världens grej.

    Gilla

  13. Jag tränar i princip bara före lunch, allra helst riktigt tidigt när det är ganska tomt. Eftersom jag nästan enbart kör med skivstång skulle jag nog bara bli stressad av vetskapen att någon står och väntar. Jag läste ett inlägg på SATS Facebookssida där någon var irriterad över att behöva vänta 15 minuter på en stång varenda gång hon går dit. Efter en kvart har jag bara börjat med knäböjen och har 1-2 övningar kvar att göra efter det. Jag är lätt konflikträdd så jag kör bara när ingen kan bli sur på mig. :-)

    Gilla

Säg nåt!

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s