Hembakade naanbröd

DSCN1647
DSCN1645

Vi körde på indisk påskmiddag i år. Mannen gjorde lamm i lergryta och jag bakade superenkelt naanbröd. Smakade nääästan som på ricko. Dvs på restaurang. Jag tycker alltid att mat är på mer på riktigt när nån annan har lagat den… märkligt.

Receptet finns här och om du är en indianlover som jag tycker jag verkligen att du ska testa. Så gott att skopa gryta med!

Ps, det var jag som gjorde efterrätten. Och bakade. Så klart. Mvh det stereotypa paret…

7 reaktioner på ”Hembakade naanbröd

  1. Jag äter ju inte bröd. Men om jag bara skulle äta bröd en enda gång till i mitt liv. Så skulle det bli naanbröd. Peshwari naan. Med kokos, russin och smör. Amen.

    Gilla

Säg nåt!

