Påsk i stan

DSCN1637Påsk(h)ar(l)en skämde bort mig i morse.

Vi firar påsk hemma i år. Min första i Stockholm! Till syvende och sist rätt skönt att inte släpa katt och karl och ägg nånstans, även om jag verkligen saknar min urfamilj. Prisa Facetime! Så här ser det ut minst en gång om dan:

bildI Grums går alla hen ur huse på långfredagen, för då är det tipspromenad. Arrangerat av bruket. En vinner ägg. Världens bästa grej! Igår skrapade dom på bilden ovan ihop 30 stycken. Min familj köper därför aldrig ägg till påsk.

Här i Stockholm bytte vi äggpromenaden mot brunch på Berns Asiatiska. Inte så påvert. Sashimibuffé, Bellini till frukost och högst kitschig miljö. Gå dit! I mitt drömliv skulle jag käka helgfrulle där jämt. Blev inte hungrig mer den dan.

Min förhoppning är stan ska bli så där sommartom och tyst att jag kan låtsas att jag äger den. Vi (nåja) ska laga indiskt lamm i lergryta, springa lite och äta tryfflar. Bara så.

Hur firar du påsk?

IMG_0002Efterrättsbuffé med mängder av små handgjorda bakverk, yum yum…

IMG_0027Kallar den ”karl med kristallkrona”.

19 reaktioner på ”Påsk i stan

  1. Bara så?? Ha! Lät urskönt juh:)
    Här var vi mest hemma. Kusinlek, havsbad (!) och grill. Trädgårdspyssel och mkt kaffe:) yoga och gymmet hanns oxå med.

    Gilla

  2. Åh, Berns är grymt bra! Jag har också lyxig påskhelg i stan – älskar när den är tom! Imorgon kan det nog bli en PW runt Kungsholmen innan frukost – säg till om du är sugen!

    Gilla

  3. Haha jag har ju kajkat runt i hela Värmland känns det som, men med maxat familjemys så det är värt det. Fantastiska Värmland hälsar tillbaka och skickar lite strålande sol till dig. Glad påsk fina du! Och vad snygg bloggen har blivit med nya designen!

    Gilla

  4. Vilken mysig påsk du har! Stan är så där skönt tom, framför allt på bilar och jag har postat bild på Insta på ett tomt gym :) Njuter i fulla drag och har haft en del kompishäng i ett par dagar, välbehövligt och bra. Resten av påsken är oplanerad men hänga utomhus imorgon så klart och fika/lunch i solen. Ledig är fina grejer! Glad påsk fina du!

    Gilla

  5. Håhå så gott! Lite avis blev jag minsann! Själv började jag min dag med promenad i vårsol följt av rest-lunch not so fancy. Nu blir det lite stros i Malmö och sedan middag hos svärisarna. Glad påsk på dig!

    Gilla

  6. Jag fick andas fjälluft igår så jag har det vanliga fjälllugnet i mig nu. Bästa! Idag slappas det. Och tränas! Har dock inte bestämt vad ännu. Och det bakas en chokladtårta i just detta nu, är väldigt sugen på att få smaka den. Chilichoklad, borde inte kunna gå fel?

    Gilla

    1. Chili och choklad är en bra mix! Och choklad och salt, mmmm! Det åt jag mycket igår ;-) Fjällen låter verkligen fantastiskt. Underbart väder här så jag ska också se till att komma ut. Stor kram Lina!

      Gilla

Säg nåt!

