Prioritera mera! Om att välja var en ska lägga sin kraft

I dag hade jag tänkt gå på Claras byrå Springtimes frukostsalong om digitala ambassadörer. Det lät superkul, med Lofsan och Rosa Skrot som huvudattraktioner. Tyvärr insåg jag i sista sekund att det krockade med en frukost jag ännu hellre ville gå på – Kommunikation på liv och död, om psykologiska operationer. I idén alldeles för spännande för att prioritera bort, även om det tyvärr inte mötte förväntningarna när jag väl var på plats. Men det vet en inte innan! Det är det som är dealen livet.

Det är mycket skojigt nu. Jag har bokat in mig på ett gäng intressanta seminarier och event i vår. Fast ingen av visningarna av höstkläder. Prioriteringar, återigen. Det går tyvärr inte att göra allt. Jag sörjer fortfarande att jag var tvungen att prioritera bort en massa roligt jobb runt #bravalnyavanor, men tja. Det är sånt som händer när en har ett vanligt arbeit som ibland lägger skitroliga projekt i ens knä. Såna som en vill satsa all befintlig energi på.

Prioritera mera. Jag har blivit så mycket bättre och hejar på andra att göra samma. Ibland prioriterar jag fel, som att glömma bort vänner för att huvudet är så fullt av annat. Då får en justera det efterhand. Huvudsaken är att en inte försöker vara superwoman och göra exakt allt, jämt.

Säg nåt!

