Lattepaus ftw

20140409-124639.jpg

Regn är mitt absoluta favoritväder för löpning. Älskar luften. Men flerdagarsgråman gör mig och alla andra oinspirerade, det märks på jobbet.

För att tagga till inför arbetsveckan rond två smet jag ut ensam och tog en finkaffe efter lunchen i dag. Tjyvlyssnade på gubbgänget som pratade fotboll vid bordet intill och betygsatte paraplyerna som vandrade förbi utanför. Själv lämnade jag mitt hemma. Råkar ändå bara gå in i folk med det. Eller så blåser det så att det vänds ut och in. Jag kan inte använda paraply med stil.

Så får jag också genomlida dagen med ögonskugga på bara ena ögonlocket, eftersom resten regnat bort. Men efter den här lattepausen tänker jag att allt nog kommer att gå bra.

Hur gör du för att peppa dig själv en trött dag?

16 reaktioner på ”Lattepaus ftw

  1. MUSIK! Och någon typ av träning, vad beror på vilket sätt jag är trött på. Cappucino och latte är gott, och jag fikar gärna, men jag går inte i gång på något att äta eller dricka för att boosta mig, har aldrig funkat så. Möjligtvis för att lura bort tristessen, eller fördriva tiden om jag är alltför uttråkad, men inte för att trösta/peppa.

    Gilla

  2. Som du. Tar en promenad och smiter in på ett fik där jag kan dricka kaffe och bläddra i en tidning en stund. Gör under för tröttdagar… Skulle behöva dubbel dos av det idag men får jobba på. Och hosta. Och nysa. Känns som att jag håller på att bli sjuk, haha!!

    Gilla

  3. Får jag inte till ett träningspass så är caféjobb hett, funkar inte det så porrsurfar jag på Pinterest :). Natur, foto, resmål jag vill till ,bra citat…Är alltid gladare efter ett besök där!

    Gilla

Säg nåt!

