Go’ morgon, piggisar!

Bild 2014-04-03 kl. 06.59 #2Oh glory morning! This is the train to Värmland calling. Jag ska workshoppa och suga i mig mammakärlek. ”Men… vill du verkligen umgås med mig i FLERA TIMMAR???” frågade hon, morsan, igår när vi bestämde fikadejt innan mitt tåg går tillbaka i kväll.

Alltså. Mamma. Ibland vill jag flytta hem till dig och vara tre år och äta microvärmd välling (min pappa var på en föreläsning om gifter och sånt i helgen och nu har han ångest över att dom micrade min bebismat) (personligen tror jag att det är värre att jag har bott i en storstad i åtta år) i glipan mellan din och pappas madrass i dubbelsängen. Få göra om precis alltihop från början för att det var så trevligt att få växa upp hos er. Och du undrar om jag verkligen vill spendera två timmar med dig???

Ibland alltså. Förstår jag inte hur föräldrar tänker alls?

Förresten är jag helt himla urfrisk nu. Väntar ändå några dagar extra innan jag börjar träna och så – för att jag upptäckte att vila är rätt skönt?! Men imorrn! Då hänger stången med mig igen.

Hur skulle du känna om du plötsligt fick en veckas träningsvila? Härligt eller trist?

16 reaktioner på ”Go’ morgon, piggisar!

  1. En helt träningsfri vecka beror på en av två saker. Antingen är jag sjuk/skadad så jag inte kan/får träna, och då suger det (iaf om det är så långt som en hel vecka men man får försöka hitta på andra saker och fylla upp tiden med ändå), eller så beror det på att jag är hemskt upptagen med något annat superroligt och då gör det ingenting. ;)

    Gilla

  2. Mysigt med tid med mamma. Jag kommer att tvinga vår lilla att umgås med mig… typ resten av livet.
    Träningsfri vecka – beror på om det är icke-frivilligt (typ förkylning) eller frivilligt… Är det frivilligt brukar jag nog bara slappna av och njuta av det, kanske ta promenader som det inte blir så mycket av annars.

    Gilla

      1. Det vore med den äran! Ska erkänna att jag precis innan jag gick på mitt tåg till kil tittade lite väl odiskret mot människorna som stod o vänta på stockholmståget… ;) tänkte att det kunde ju vara så att du typ stod där och skulle tycka det var helt normalt om en total främling som stått o glott åt ditt håll kom fram och sa hej. Vadå stalkning är väl inget konstigt beteende?!? ;)
        Hoppas du har haft en fin dag och fått lite av sola i Karlstad! :)

        Gilla

    1. Ja kan vi inte ha en läsarträff här i Karlstad om du har tid över någon gång? Kanske träffas och ta en fika på Zest? Emma Barremyr kanske skulle vilja vara med också? Det vore suuuperkul!

      Gilla

  3. Åh, så mysigt det låter! Hem till mamma. Saknar min egen mamma och hennes mat, så gott med mammas mat.

    Under mina påtvingade träningsfria veckor pga lagom sjukdom (lite halvkrasslig, sådär att jag är på jobbet men ändå inte bör träna), brukar jag shoppa. Terapi som terapi. :)

    Gilla

  4. Gulligt ju :) Gällande träningsvila så har jag en jättedåligt streak med typ ett pass i veckan just nu. Så jag får väl säga att jag är ganska trött på vilan och längtar efter kraft!

    Gilla

  5. Hahaha! Föräldrar – ett eget släkte. Och jag är såklart helt övertygad, och opartisk, gällande frågan att mina är världens bästa.

    Gilla

Säg nåt!

