En ny sorts måndag

20140331-134006.jpg

Heeej måndag!

Vet ni, det känns verkligen konstigt att inte börja veckan med träning! Jag är en sån vanemänniska. Bara snuvig nu, men nojig.

Ibland tänker jag att oj, vilken sjuk vår det blev! Jag som var så frisk hela 2013. Sedan inser jag hur bemedlad jag är. Som är så frisk och pigg och trygg ändå. Förkylning. Inte mycket att gnälla på.

Istället för att träna gör jag följande: pratar jättemycket jättefort, rycker kollegerna i ärmarna och säger vet du, vet du, veeet du! Bla, bla, bla, blaaaaa. Det är helt sant! Lite mer speedad, lite mindre avslappnad. Tvära kast.

Jag längtar efter det här: ben som värker, skenande aptit, skrapsår från skivstången.

Det är ändå fint att det jag längtar efter finns inom räckhåll. Bara någon dag till. Lite vila, lite snyta ut. Njuta av det som är!

Hur startade din vecka?.

8 reaktioner på ”En ny sorts måndag

  1. Började med träning och planerat in massor med träning den här veckan, för att komma åt precis det du längtar efter – som jag längtat efter i några veckor. Äntligen måndag (tisdag…)!

    Snart är det din tur, förkylningar och snuva går över, tack och lov! Eller kan det var pollen, förresten?

    Gilla

  2. Började med att sumpa morgonprommis (pga att jag var lite sen) till jobbet, sen 12 timmar med användningstester. Tur att man har en småknasig och väldigt rolig kollega att hänga med iaf :) Imorgon däremot – då kompar jag ut en sovmorgon, träning och sen jobb först vid 10 kanske. Gött!! Hoppas du får spänna musklerna snart också!

    Gilla

  3. Jag har insett att alla blir snuviga…tom vi odödliga ;-) hihi!! Jag började min dag på jobbet och ja, haft en helt ok dag…slutade 15 så kaffe i solen vet du!!

    Gilla

Säg nåt!

